Pericolul reprezentat de montarea unor anvelope cu uzuri diferite pe maşină. Cum influenţează supravirarea şi subvirarea autovehiculului

Pericolul reprezentat de montarea unor anvelope cu uzuri diferite pe maşină. Cum influenţează supravirarea şi subvirarea autovehiculului

În general, anvelopele unei maşini trebuie să fie de acelaşi tip şi să aibă acelaşi nivel de uzură. Montarea unora cu grade de uzură diferite pot duce la efecte negative asupra comportamentului autovehiculului în trafic.

Ştiri pe aceeaşi temă

Specialiştii recomandă înlocuirea celor patru anvelope ale maşinii în acelaşi timp. Având acelaşi design al benzii de rulare şi aceeaşi adâncime a canelurilor, anvelopele permit o tracţiune şi o manevrare echilibrată. 
 
Dacă din diferite motive sunt înlocuite doar 2 dintre anvelope, acestea vor fi montate pe axa spate a maşinii, iar celelalte două, mai puţin uzate, pe axa faţă. Acest lucru reduce posibilitatea pierderii controlului maşinii atunci când anvelopele acvaplaneaza pe suprafeţele umede. 
  
Acvaplanarea se produce atunci când se conduce pe ploaie sau pe suprafeţe acoperite de apă. Dacă apa nu poate fi aruncată de sub amprenta anvelopei, poate să ridice banda de rulare până în momentul în care pierde contactul cu solul. Anvelopele cu o adâncime redusă a benzii de rulare vor acvaplana chiar şi pe suprafeţe foarte puţin adânci de apă şi la o viteză mult mai mică faţă de cele cu profil adânc al caii de rulare. 
 
Acvaplanarea anvelopelor de pe axa faţă va duce la subvirare. Acest lucru face ca maşină să continue să meargă pe direcţia înainte. Cei mai mulţi şoferi acţionează din instinct şi iau piciorul de pe acceleraţie pentru a încetini şi a ajută anvelopele să recâştige aderenţă. 
  
Acvaplanarea anvelopelor de pe axa spate duce la supravirare, ceea ce reduce stabilitatea maşinii. Dacă se întâmplă acest lucru, ridicarea piciorului de pe acceleraţie va reduce şi mai mult stabilitatea maşinii. Toate acestea cauzând, cel mai probabil, un derapaj lateral, balans sau chiar rotirea maşinii. Astfel, e mult mai uşor pentru şoferi să controleze subvirarea, iar încercarea neutralizării supravirarii este mult mai dificilă.
  
Când se montează doar 2 anvelope noi din 4, sfatul cel mai important este ca acestea să aibă aceeaşi dimensiune şi cel puţin aceeaşi categorie de performanţă cu cele deja existente pe maşină.
 

Citiţi şi:

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: