O singură ofertă pentru serviciul de transport public din Alba Iulia. Ce firmă vrea contractul de 47 de milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Societatea de Transport Public (STP) SA a depus singura ofertă la licitaţia cu voloare estimată de aproximativ 47 de milioane de euro pentru concesionarea serviciului metropolitan de transport călători din zona municipiului Alba Iulia.

Procedura este organizată de Asociaţia Intracomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local (AIDA-TL), care reuneşte municipiul Alba Iulia şi şapte comune limitrofe. Actualul contract expiră în luna septembrie 2020, după ce a fost prelungit cu maximum doi ani, în 2018.

Două proceduri de licitaţie anterioare au fost anulate, după ce la prima ”strigare” nu a fost depusă nicio ofertă, iar la a doua a fost înregistrată una singură, tot din partea actualului prestator al serviciului, STP SA. La sfârşitul lunii martie 2020 a fost anulată cea de-a doua procedură, în timpul analizei ofertei STP, care a fost considerată neconformă. Ulterior, preţul contractului a fost majorat cu 35%. 

Astfel, costul pentru delegarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane în municipiul Alba Iulia şi alte şapte comune din judeţ (Ciugud, Sântimbru, Mihalţ, Galde de Jos, Cricău, Ighiu şi Întregalde) a fost majorat cu peste 60 de milioane de lei în cadrul celei de-a treia licitaţii lansate de Asociaţia Intracomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local (AIDA-TL). Noul contract va avea o durată de şase ani. Valoarea estimată a contractului a ajuns astfel la aproape 230 de milioane de lei (circa 47 milioane de euro), fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, pentru înscrierea la licitaţie, fiecare operator trebuie să dispună (în proprietate sau în sistem de leasing operaţional sau financiar) de minim 83 de autobuze urbane (75 active, 7 rezerve + 1 Double Decker Top-Open (n.r. autobuz supraetajat decapotabil) – categoria autobuz M2 sau M3 din care cel puţin un autobuz Double Decker Top-Open. De asemenea, cele 7 autobuze urbane cu destinaţia rezerve vor avea obligatoriu capacitatea de transport de minim 70 de locuri fiecare (pe scaune şi în picioare).

Un număr de 75 autobuze urbane sunt necesare pe trasee (active) la care se adaugă 7 autobuze urbane de rezervă. În plus faţă de acestea, este necesară existenţa în cadrul serviciilor de transport oferite a unui autobuz etajat Double Decker Top-Open care este folosit pe rutele de transport persoane care deservesc obiective turistice din arealul AIDA – TL. Acest autobuz etajat, special conceput pentru transportul urban turistic, este necesar în concordanţă cu politica de promovare şi punere în valoare a obiectivelor culturale şi turistice deţinute de către unităţile administrativ-teritoriale ce compun Asociaţia. Cele 75 de autobuze + 7 rezerve vor deservi 43 de linii de transport local pe raza localităţilor membre AIDA – TL. 18 autobuze vor circula pe rutele din municipiul Alba Iulia unde se efectuează peste 60% din numărul total de curse.

Cele 18 autobuze trebuie să îndeplinească o serie de condiţii specifice: capacitate de cel puţin 70 de locuri (pe scaune şi în picioare); lungime maximă – 10,55 metri; EURO 4; podea integral coborâtă pe toată suprafaţa disponibilă pasagerilor şi sistem de îngenunchiere la bordură; sistem de supraveghere video de către conducătorul auto a accesului călătorilor la uşile 2 şi 3; panouri cu afişaj grafic LCD; transmisie automată; climatizare. Dacă oferta este conformă, se estimează că semnarea unui nou contract ar putea avea loc în decembrie 2020. 

Vă mai recomandăm: 

Povestea aerodromului construit de nazişti la Balomiru de Câmp. Cum a fost cucerit de români şi misiunile eroice din al Doilea Război Mondial 

Doi gabori ţepari, prinşi de poliţiştii din Sebeş. Au ameninţat o familie cu moartea şi i-au distrus acoperişul. Valoarea pagubei suferite de victime 

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite