Mocăniţa a fost dusă la restaurare. Locomotiva cu abur, o nouă atracţie turistică în Alba Iulia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ultima mocăniţă care a circulat pe linia ferată care făcea legătura între Alba Iulia şi Zlatna a intrat în restaurare. După finalizarea lucrărilor de reabilitare, locomotiva cu aburi va staţiona între cimitirul Eroilor şi sediul Electrica, zonă pe unde a circulat până în 1984.

Locomotiva cu abur va avea şi un vagon de călători, iar autorităţile locale din municipiu doresc să o transforme într-o nouă atracţie turistică a oraşului Alba Iulia.

„Acest tren muzeu va fi utilizat ca punct suplimentar de atracţie a municipiului Alba Iulia şi va fi amplasat în zona în care linia îngustă şi gara Alba Iulia se aflau în trecut şi va fi folosit ca punct de informare turistică“, se arată în raportul de specialitate al Primăriei.

Locomotiva va fi expusă în septembrie

Restaurarea locomotivei se face la Uzinele „16 Februarie“ din Cluj-Napoca.

„Reabilitarea locomotivei se face la Uzinele «16 Februarie» din Cluj-Napoca şi va dura două, trei săptămâni. Acesteia i se va ataşa şi un vagon de călători care a fost dus ieri la restaurare. Dacă modul în care acesta este compartimentat ne va permite, vrem să îl amenajăm ca şi o mini-cafenea. Sperăm ca pe sfârşitul lunii septembrie să fie expuse la Alba Iulia. Toate costurile sunt suportate din sponsorizări“, a precizat Robert Roman, purtătorul de cuvânt al Primăriei Alba Iulia. 

image

Click pentru a vedea galeria foto.

Locomotiva cu aburi s-a aflat până acum în gara Gurahonţ din judeţul Arad. Administraţia din Alba Iulia a încheiat un contract de custodie pe o perioada de 5 ani, cu Sucursala Regională de Căi Ferate Timişoara, cea care deţine vehiculul. 

Vezi aici VIDEO.

Cheltuielile legate de transport, restaurare, precum şi pentru paza mocăniţei vor fi asigurate din bani proveniţi din donaţii.

Vezi pe pagina Municipiul Alba Iulia imagini cu locomotiva. 

Trenul pe ecartament îngust şi-a câştigat porecla de „Mocăniţa“,  pentru că străbătea zona etnografică cunoscută sub numele de Mocănimea Ampoiului. În 1890, Societatea Căii Ferate Alba Iulia – Zlatna a solicitat Comitatului Alba de Jos fondurile necesare pentru construcţia liniei de cale ferată. Lucrările au demarat doi ani mai târziu şi s-au finalizat în 1895. Linia, cu o lungime de peste 50 de kilometri avea 11 gări şi trei puncte de alimentare cu apa la Alba Iulia, Şard şi Zlatna.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite