Groapa de gunoi de pe traseul autostrăzii Sebeş - Turda: o firmă va analiza chimic deşeurile şi va stabili dacă sunt periculoase

Groapa de gunoi de pe traseul autostrăzii Sebeş - Turda: o firmă va analiza chimic deşeurile şi va stabili dacă sunt periculoase

Zona fostei rampe de deşeuri este vizibilă în fotografiile realizate de la înălţime. Foto: ziarulunirea.ro

CNAIR face demersuri să soluţioneze problema gropii de gunoi care a fost descoperită pe traseul autostrăzii A10 Sebeş-Turda, pe lotul 1, respectiv în zona viitorului nod rutier Alba Iulia Sud şi care blochează lucrările.

Ştiri pe aceeaşi temă

Florin Scarlat, director general adjunct al CNAIR a declarat, joi, la Alba Iulia, că va fi luată o hotărâre după ce deşeurile vor fi analizate din punct de vedere chimic, pentru a se stabili dacă reprezintă un pericol pentru mediu, după care se vor elibera avizele necesare pentru continuarea construcţiei.
 
”Ştim de această problemă, suntem în curs de semnare a unui contract cu o societate care să facă o analiză chimică a acestor deşeuri. După ce se va face această analiză chimică vom decide împreună cu Agenţia de Protecţie a Mediuluii dacă acele materiale reprezintă un pericol pentru mediul ambiant, sau dacă pur şi simplu sunt nişte deşeuri din construcţie care pot fi efectiv scoase de acolo şi mutate într-o groapă de gunoi. La momentul acesta nu avem acel raport să ştim concret dacă acele deşeuri sunt periculoase”, a declarat Florin Scarlat, director general adjunct al CNAIR.
 
El a precizat că problema se va rezolva în timp util, astfel încât construcţia Lotului 1 să poată fi terminată până la sfârşitul acestui an: ”Ca orizont de timp, n-aş vrea să avansez aici un termen, dar se va rezolva cât se poate de repede, să ştiţi că ne preocupăm de această problemă, având în vedere că la sfârşitul anului autostrada trebuie să fie funcţională. Interes există atât din partea antreprenorului, cât şi din partea beneficiarului, să soluţionăm cât mai urgent posibil acest inconvenient”, a mai spus Scarlat.
 
Lucrările la breteaua de acces spre centura Albei Iulia de la nodul Alba Iulia Sud s-au oprit după ce a fost descoperită o groapă de gunoi, care a funcţionat înainte de Revoluţie şi care a fost închisă în primii ani de după 1990. Cum la acea vreme nicio directivă europeană nu ne obliga la o ecologizare temeinică, ea a fost acoperită cu pământ.
 
Pentru continuarea lucrărilor în acea zonă, constructorul aşteaptă o soluţie de la CNAIR, fie să să continue lucrările, fie să întreprindă lucrări suplimentare care, automat, înseamnă şi bani de decontat în plus.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: