FOTO UPDATE Panouri informative ale Primăriei Alba Iulia, înlăturate de Biroul Electoral pe motiv că fac campanie candidatului PNL

FOTO UPDATE Panouri informative ale Primăriei Alba Iulia, înlăturate de Biroul Electoral pe motiv că fac campanie candidatului PNL

Obiecte informative care ar trebui înlăturate de pe domeniul public

USR a obţinut, la Alba Iulia, înlăturarea unor afişe şi materialele de informare plasate prin oraş, în care sunt expuse proiecte aflate în implementare în municipiu. Biroul Electoral de Circumscripţie le-a considerat ca fiind electorale, în favoarea candidatului PNL Voicu Paul.

Ştiri pe aceeaşi temă

UPDATE Biroul Electoral Judeţean a respins luni, 12 septembrie, contestaţia formulată de Primăria Alba Iulia la decizia Biroului Electoral de Circumscripţie Alba Iulia (BEC), prin care era obligată să înlăture toate afişele şi materialele de informare plasate prin oraş, în care sunt expuse proiecte aflate în implementare în municipiu. Prin urmare, va trebui să îndepărteze aceste materiale. Hotărârea a fost luată cu 7 voturi la 5.
 
Ştirea iniţială: Este vorba despre 25 de panouri, 9 cilindri şi o prismă în care Primăria Alba Iulia expune ce proiecte se derulează în oraş: de la iluminat public stradal, la piste de biciclete sau investiţii de mare anvergură în viitor. 
 
Decizia de înlăturare vine în urma unei sesizări făcute la BEC din partea USR Alba Iulia, care a acuzat că panourile respective sunt de fapt publicitate mascată electorală în favoarea candidatului PNL, pentru Primăria Alba Iulia, Voicu Paul, actualul viceprimar cu atribuţii de primar. Principalul contracandidat al acestuia este Gabriel Pleşa (USR), fost viceprimar PNL şi coleg de muncă în Primărie cu Voicu Paul.
 
Legătura dintre panourile publicitare ale Primăriei şi candidatul PNL, Voicu Paul, este realizată indirect printr-o sintagmă aflată pe atât pe panourile insituţiei dar şi pe materialele electorale. În plângerea USR, se precizează că panourile de informare sunt asociate cu candidatul PNL, Voicu Paul, prin folosirea sintagmei #CreştemAlbaIulia, care apare pe materialele primăriei, dar şi pe materialele electorale ale candidatului PNL.
 
Fragment din decizia BEC Alba Iulia
 
Mai mult, USR Alba Iulia reclamă faptul că panourile respective sunt platite din bugetul Municipiului Alba Iulia. Sesizarea a fost înregistrată la BEC în 9 septembrie, iar o primă decizie a venit căteva zile mai târziu, în 12 septembrie. PNL Alba Iulia a contestat decizia la Biroul Electoral Judeţean, care urmează să ia o decizie definitivă.
 
În replică, reprezentanţii Primăriei au comunicat faptul că materialele au fost plasate din data de 5 august şi fac parte din campania de informare a locuitorilor Municipiului Alba Iulia despre activitate de investiţii pe termen lung şi mediu pe raza UAT Alba Iulia.
 
 
Mai mult de atât, reprezentanţii Primăriei au mai comunicat că în ultimii ani Municipiul Alba Iulia a manifestat o atenţie deosebită faţă de modul de comunicare a informaţiilor ce primesc investiţiile din oraş prin diverse metode, panourile respective fiind una dintre formele alese de instituţie. De asemenea, aceştia au mai preciat că beneficiarii campaniei de informare sunt locuitorii municipiului Alba Iulia, iar scopul campaniei este unul strict informativ.
 
Fragment din decizia BEC Alba Iulia
 
Ce a reţinut din plangere şi a decis BEC
– panourile publicitare au fost amplasate prin oraş cu puţin timp înainte de începerea campaniei electorale,
– prezenţa sintagmei ”# creştemalbaiulia” atât pe materialele primăriei, dar si pe cele ale candidatului PNL Voicu Paul, folosite în campania electorală.
– grafica, conţinutul, momentul amplasării, ”nu pot fi considerate ca simple mesaje de interes public ci au drept scop realizarea de către potenţialii alegători ale unei asocieri implicite între proiectele prezentate şi candidatul Voicu Paul, candidat la funcţia de primar din partea Partidului Naţional Liberal. Astfel chiar dacă publicitatea electorală realizată este indirectă, aceasta este de natura evidenţei, în condiţiile în care asocierea dintre sintagma #creştemalbaiulia şi candidatul Voicu Paul este fără echivoc, iar prin acest aspect corborat cu esenta mesajelor de pe panourile publicitare se transmite un mesaj electoral clar”, se arată în documentul citat.
 
 
În aceste condiţii, BEC a dispus ca afişele respective să fie înlăturate din momentul în care hotărârea rămâne definitivă. În ceea ce priveşte finanţarea materialelor BEC a precizat că nu ţine de competenţa biroului, ci că petentul (USR Alba Iulia) se poate adresa insituţiilor competente. Decizia finală va fi dată luni, 14 septembrie, de BEC Alba după ce contestaţia va fi dezbătută.
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările