FOTO Cetatea Alba Carolina şi Munţii Apuseni, promovate la Târgul de Turism al României

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Cine nu e la Târgul de Turism, nu prea există în turism” e o sintagmă care circulă printre agenţiile şi tour-operatorii deveniţi deja prezenţe constante la Târgul de Turism al României. Primăria municipiului Alba Iulia şi Consiliul Judeţean Alba au înţeles că, în vremurile moderne, daca nu eşti în centrul acţiunii chiar atunci când se întâmplă, rişti să ratezi sezonul şi să rămai la coada industriei turistice.

Ca în fiecare an, o echipă a Primăriei Alba Iulia şi una a Serviciului Turism din cadrul Consilului Judeţean Alba, s-au mobilizat pentru a reprezenta împreună oraşul, Cetatea Alba Carolina şi judeţul Alba la momentul zero al anului în turism. Pe lângă reprezentanţii administraţiilor locale şi judeţene, o serie de parteneri privaţi şi artişti populari din Alba au venit şi ei să susţină efortul de promovare şi să dea amploarea meritată prezenţei la cel mai important târg de turism din România. 

Călătoriile inspirate, duc la Alba Iulia, în Cetate

Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia, s-a alăturat delegaţiei locale prezente la TTR şi a pus umărul, personal, la promovare. Nu a ezitat să ofere personal turiştilor care au trecut pe la stand pliante, broşuri, poze sau obiecte promoţionale. „Am spus-o acum mulţi ani că văd în Cetate unul dintre principalele motoare de dezvoltare ale oraşului. Pe atunci, când am preluat-o de la armată, Cetatea era în paragină aproape fără şanse de schimbare şi toată lumea a luat declaraţia ca pe una formală sau poate ca pe-o exagerare. Eu nu zic neapărat că am avut o mare viziune, am crezut însă în visul albaiulian şi am făcut tot ce-a ţinut de mine şi de administraţie ca să îl transformăm în realitate. Acum, după ce am terminat de reabilitat Cetatea, lucrurile încep să prindă sens iar „exagerările” de atunci sunt acum ceva palpabil şi parte din viaţa albaiulienilor. Sunt însă perfect conştient că fără o promovare corespunzătoare, există riscul ca doar noi, albaiulienii să ştim că există Cetatea şi cât de incredibilă e schimbarea prin care a trecut. Faptul că suntem aici, la târg, pentru al patrulea an consecutiv, înseamnă că vrem să arătăm întregii ţări şi lumii că Alba Iulia are un cuvânt de spus pe harta turismului”, a spus primarul din Alba Iulia

“Cetatea Vauban Alba Carolina - 300 de ani de istorie vie”

Este pentru al doilea an consecutiv în care Primăria municipiului Alba Iulia şi Consiliul Judeţean Alba au decis să-şi unească eforturile de promovare. Iar rezultatele se văd în numărul de turişti atraşi la standul comun şi în 

timpul pe care aceştia şi-l petrec aici, unde au acces la toate informaţiile turistice relevante atât despre Alba Iulia şi Cetatea Alba Carolina, cât şi despre tot ceea ce are judeţul Alba mai bun de oferit în materie de turism. Primăria Alba Iulia participă la Târgul de Turism al României sub sloganul “Cetatea Vauban Alba Carolina - 300 de ani de istorie vie”, marcând astfel 300 de ani de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor de  construcţie a Cetăţii. Anul acesta, Apusenii au fost alegerea CJ Alba pentru atragerea turiştilor, într-o campanie reunită sub sloganul „călătorii inspirate”.

Prezent la eveniment, Ion Dumitrel, preşedintele Consiliului Judeţean Alba, a spus că este „încântat de felul în care a fost amenajat standul comun şi de modul fericit în care se completează oferta turistică locală cu cea judeţeană. Este un pas firesc care, probabil, ar fi fost bine să fie făcut cu mult mai mult timp în urmă însă, din ce am văzut la alte standuri ale autorităţilor locale, suntem cu un pas în faţă şi asta ne dă motive să fim optimişti în legătură cu creşterea acestui domeniu vital pentru judeţul Alba”.

Bucureştiul, speriat de „bombe”

Pe cât de bine a fost primită de public şi de vizitatori oferta turistică a municipiului Alba Iulia, pe atât de tare s-au întrecut toţi cei abilitaţi, de la Primăria de sector şi reprezentanţii Poliţiei, până la organizatorii târgului, în reinventarea birocraţiei. Iar rezultatele s-au văzut. Mai exact nu s-au auzit. Pentru că în programul de prezentare pregătit de delegaţia albaiuliană erau prevazute, pe lângă parada gărzii cetăţii, şi salve de tun. Din păcate nu s-au putut întâmpla şi în realitate, „mulţumită” unui sistem birocratic atât de bine pus la punct, încât a fost imposibil de învins.

Cu toate că acelaşi spectacol a avut loc, de-a lungul timpului, în multe alte oraşe din ţară şi chiar şi peste hotare, la Chişinău, fără niciun fel de problemă, mai mult ideea a fost primită cu entuziasm de toată lumea. Mai puţin de bucureşteni. Cel mai bun exemplu pentru situaţia de la Bucureşti este reacţia unui funcţionar: „Da, dar ghiulelele unde ajung?”. Asta deşi au fost oferite toate detaliile şi hârtiile legate de siguranţa unei astfel de operaţiuni, iar „ghiulelele” nu sunt altceva decât un imitator de zgomot tun, absolut inofensiv şi în totalitate controlat. Cu toate acestea, 13 martie 2014 rămâne în istoria Romexpo ca „ziua în care tunurile au tăcut”. Şi au fost aduse degeaba câteva sute de kilometri. Astfel, turiştii bucureşteni nu au altă variantă decât să vină să vadă salvele de tun... la ele acasă, în Cetatea Alba Carolina.

Cel mai important eveniment din domeniu, ajuns anul acesta la ediţia cu numărul 31, şi-a deschis joi, 13 martie, porţile pentru vizitatori. 280 de companii din 24 de ţări, 6 pavilioane expoziţionale întinse pe mai bine de 16.000 de metri pătraţi şi peste 30.000 de vizitatori aşteptaţi până duminică, în ultima zi de târg – acestea sunt cifrele ce definesc cea mai amplă manifestare turistică românească. 

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite