Cursuri gratuite şi sprijin financiar pentru înfiinţarea de afaceri în Alba Iulia, printr-un proiect cu finanţare europeană

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Imagine de la sesiunile de recrutare a beneficiarilor proiectului
Imagine de la sesiunile de recrutare a beneficiarilor proiectului

Intervenţiile realizate prin proiect vor duce atât la creşterea nivelului de trai al persoanelor calificate, cât şi al membrilor familiilor acestora şi implicit al comunităţilor din care fac parte. Prin proiect se vor înfiinţa cel puţin 15 structuri economice, ai căror beneficiari vor fi tot persoane aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială.

Serviciile furnizate în cadrul proiectului „Măsuri Integrate de Combatere a Excluziunii Sociale în comunităţile marginalizate din Municipiul Alba Iulia - MICESAsunt integrate, ceea ce înseamnă că ating aspecte esenţiale care ţin de sfera socială, profesională, medicală, educaţională, juridică etc. Altfel spus, vor avea ca scop creşterea accesului la educaţie, servicii medicale şi sociale, piaţa muncii, la  asistenţă juridică pentru reglementarea actelor, la îmbunătăţirea condiţiilor de locuit, respectiv susţinerea antreprenoriatului. Conjugate, aceste măsuri vor avea ca rezultat schimbarea modului de viaţă pentru zeci de familii din comunităţile amintite.

Proiectul este derulat de Municipiul Alba Iulia, printr-un parteneriat solid şi vizează 600 de persoane din trei comunităţi marginalizate ale oraşului: Chicago“ (blocurile V5 şi V6), „Goldiş” (blocurile 6BCD, 7BCD, 8 BCD) şi „Pâclişa”(str. Alunului nr. 1-20, str. Coastei, str. Mierlei, str. Rariştei, str. Văii, str. Carpenului – imobil 141 A-E, interval intersecţie imobile 132, 153 – capăt stradă imobil 162). Sunt comunităţi aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială.

Cine are acces la serviciile gratuite ale proiectului? Beneficiarii trebuie să îndeplinească câteva condiţii obligatorii: să aibă domiciliul/să locuiască în comunităţile amintite;  să fie în risc de sărăcie şi excluziune socială. Cei interesaţi pot aflata detalii concrete legate de înscrierea în proiect de la experţii: Livia Istrate: 0720-450887; Cristina Boc: 0753-115506; Petronela Şerban: 0752-476357.

În derulare sunt şi sesiunile de informare şi consiliere profesională, în urma cărora benficiarii sunt îndrumaţi spre unul dintre cursurile de formare profesională organizate gratuit prin proiect: măcelar; îngrijitor bătrâni la domiciliu; bucătar; lucrător în comerţ; agent de curăţenie; agent de securitate; tâmplar universal; lucrător finisor pentru construcţii; operator maşini unelte cu comandă numeri;  croitor îmbrăcăminte. 

Prin participarea la programele de formare profesională, finalizate cu diplome de calificare ANC (Autoritatea Naţională pentru Calificări), beneficiarii îşi cresc abilităţile şi competenţele profesionale. Pe termen lung, măsura va creşte atât nivelul de trai al persoanelor calificate, cât şi al membrilor familiilor acestora şi implicit al comunităţilor din care fac parte.

Imagine de la sesiunile de consiliere profesională

image

O componentă importantă a proiectului este cea de antreprenoriat. Acţiunile de consiliere şi asistenţă antreprenorială vor fi particularizate pe nevoile celor care intenţionează să realizeze activităţi independente. Prin proiect se vor înfiinţa cel puţin 15 structuri economice, ai căror beneficiari vor fi tot persoane aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială din comunităţile amintite. Măsura va implica înfiinţarea de noi locuri de muncă, dar şi asigurarea unor venituri stabile şi mai bune. În urma participării la programul de formare „Iniţiere în Competenţe antreprenoriale“ şi la sesiunile de consultanţă/consiliere, persoanele interesate se pot înscrie la concursul de planuri de afaceri, în vederea obţinerii unei finanţări nerambursabile de 25.000 de euro pentru dezvoltarea unei activităţi independente.

Proiectul „Măsuri Integrate de Combatere a Excluziunii Sociale în comunităţile marginalizate din Municipiul Alba Iulia – MICESA“ este cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Capitalul Uman (POCU) 2014-2020. Are o durată de 36 de luni şi este derulat de Primăria Municipiului Alba Iulia, în parteneriat cu: Dad Expertise S.R.L, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei  de Muncă Alba, Colegiul Tehnic „Dorin Pavel“ Alba Iulia, Fundaţia Naţională a Tinerilor Manageri, Fundaţia PAEM Alba, Filiala de Cruce Roşie a Judeţului Alba.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite