Cum să previi riscul de abandon şcolar în satele izolate de pe munte? Accesezi fonduri europene şi deschizi o creşă
0Copiii provin din familii în care se practică transhumanţa şi locuiesc în sate din Munţii Sebeşului în care nu mai există grădiniţe sau şcoli.
Creşa de la…ţară, cum a fost botezată de iniţiatorii proiectului- Asociaţiile „Sprijiniţi copiii” şi „Centrul de Resurse pentru Servicii Sociale-CERESS“ Alba-, a fost inaugurată miercuri, 29 mai 2019,în comuna Pianu, judeţul Alba.
Măsuri de prevenire aabandonului şcolar
Acţiunile educative au loc atât pe parcursul anului şcolar, cât şi în lunile de vară, când cei mici însoţesc familia în zonele montane înalte.
„Noi vom urca alături de ei pe Vârful Recea (cota +1200m) pentru a desfăşura împreună activităţi educative şi de socializare”, a spus Maria Ilea, sociolog, iniţiatoarea proiectului.
Deschiderea creşei este parte a proiectului „Măsuri integrate de incluziune şcolară în satele de munte”, iniţiat de Asociaţiile amintite mai sus şi Primăria comunei Pianu.
Măsurile de creştere a participării şcolare derulate prin proiect vizează 690 de copii, proveniţi din 13 sate izolate de munte. Ne referim la: Şcoala după şcoala, grupe de grădiniţă cu program prelungit, cazare săptămânală în campusul de la Strungari(comuna Pianu), servicii de orientare şcolară şi vocaţională etc.
Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020. „Este o reuşită care face parte din «ACADEMIA DI”PIANO», generic sub care funcţionează mai multe servicii prin care susţinem dezvoltarea oamenilor mici şi mari. Aşa ne-a botezat Lucia Oană, colaborator de nadejde şi dascăl de succes“, a afirmat Maria Ilea
Potrivit cifrelor furnizate, de serviciile academiei au beneficiat, în ultimii 18 ani, peste 72.000 de copii şi tineri din 96 de şcoli şi grădiniţe din 54 de localităţi din 7 judeţe( Alba, Brăila, Cluj, Hunedoara, Sălaj, Sibiu, Suceava).
Ne referim la: tabere de instruire de voluntari, tabere de animaţie socio-educativă, sesiuni de formare de multiplicatori de informaţie europeană, campanii de conştientizare a rolului şi importanţei comportamentului civic, stagii de formare a Consiliilor elevilor, tabere de culegere şi conservare a colindei româneşti, şcoala de vară, campus şcolar, grupe de gădiniţă cu program prelungit, activităţi de tip ”şcoala după şcoală”, reţele de educaţie prin ...distracţie etc. Articol scris de Nicu Neag