Cum a fost promovată ţara noastră la un târg din Chicago din 1893: costumul tradiţional şi maşina de cusut Singer
0Imaginea României la Târgul internaţional din Chichago din 1893 a fost reprezentată prin litografii colorate în care apar femei şi bărbaţi din Vechiul Regat îmbrăcaţi în costume populare, redate în detalii perfecte, similare cusăturii Singer.
În 1890, compania americană Singer a conceput o campaniue de marketing prin litografii colorate, în care erau prezentaţi oameni în costume populare din diverse colţuri ale lumii. Protagoniştii erau pozaţi lângă maşini de cusut Singer. Iniţiativa de marketing avea scopul de a prezenta în detalii minuţioase, similare cusăturii Singer frumuseţea costumului traditional din China, Japonia, India, Tunisia, Algeria, Italia, Spania, Germania, Ungaria, România, Serbia, Bosnia, Suedia,Norvegia.
„Sunt chipeşi, inteligenţi şi destul de energici“
Imaginile cu România au fost expuse, alături de alte 38 de litografii, la Târgul internaţional de la Chichago din 1893, sub genericul „Costumele tuturor naţiunilor“.
Imaginile cu România sunt însoţite de următoarea descriere: „România este un regat în sudul Europei, ce cuprinde principatele vechi Moldova, Dobrogea şi Muntenia. La est şi nord este mărginită de Prut, la sud de Dunăre, la vest de Munţii Carpaţi. Relieful este muntos în vest, dar coboară spre est. Clima este caracterizată de perioade extreme de frig şi căldură. Localnicii sunt mari crescători de cai, ovine şi bovine şi cultivă cereale în abundenţă.
Primii localnici autentici aici au fost dacii, care au fost cuceriţi şi colonizaţi de către romani. Românul de astăzi este o combinaţie de indo-caucazian şi rase mongole. Sunt chipeşi, inteligenţi şi destul de energici. Costumul tradiţional este bogat în broderie şi dantele. Imaginea noastră reprezintă trei tinere femei/tineri bărbaţi din România, în portul popular, în faţa maşinii de cusut Singer, cu ajutorul căreia şi-au cusut veşmintele“.
Maşina Singer în România
„Singer“ a fost probabil cea mai cunoscută marcă de maşină de cusut din România. Vârful de popularitate a fost atins în perioada interbelică şi s-a datorat în egală măsură calităţii produsului şi publicităţii de care se bucura din partea producătorului. Notorietatea maşinii i-a „îndemnat“ pe cei dornici de câştiguri necinstite să copieze modelul original şi să-l valorifice. O reclamă din 1888, publicată în ziarul „Adevărul“, îi îndemna pe cititori să nu cadă în capcana falsificatorilor. Într-un al număr al ziarului „Adevărul“ este publicată o reclamă în care este prezentat modelul „Nothman“ , cea mai „nouă şi mai bună maşină de cusut din lume“.
Brandul Singer
Producţia maşinilor de cusut „Singer“ este considerată ca fiind una dintre primele afaceri americane de succes care au folosit la sfârşitul anilor 1800 de uneltele de marketing capitaliste. Compania a fost înfiinţată de către Isac Merrit Singer şi Edward Clark, în 1851, sub numele de „I.M. Singer and Company“. O dovadă că maşina de cusut a fost, la acea vreme, o revelaţie ne-a lăsat-o Mahatma Gandhi, care o cataloga drept „una dintre puţinele invenţii ale lumii cu adevărat folositoare“. Datele din istoricul companiei arată că în 1890 deţinea 80 % din piaţa mondială de profil.
Greutatea brandului este dovedită şi de gestul diplomatic al preşedintelui american Andrew Johnson, care, în 1968, i-a trimis Reginei de Madagascar o maşină de cusut Singer.(Articol scris de Nicu Neag)