„Crimă împotriva şoferilor”. Critici dure la adresa CNAIR pentru amânarea deschiderii circulaţiei pe autostrada A10

„Crimă împotriva şoferilor”. Critici dure la adresa CNAIR pentru amânarea deschiderii circulaţiei pe autostrada A10

Reprezentanţii CNAIR şi ai constructorului au verificat lucrările de pe autostradă

Reprezentanţii Asociaţiei ”Pro Infrastructură”, care monitorizerază lucrările derulate pe autostrăzile din România, consideră că decizia privind amânarea deschiderii lotului 3 de pe A10 este o ”crimă la adresa şoferilor”.

Ştiri pe aceeaşi temă

Decizia de amânare a fost luată marţi, 9 ianaurie, după ce o echipă a CNAIR a vizitat şi verificat lucrările realizate pe tronsonul de 12,5 kilometri dintre Aiud şi Decea.
 
”Comisia de recepţie s-a întrunit pe lotul 3 al Autostrăzii A10 Sebeş-Turda pentru a stabili dacă sunt întrunite rigorile legale necesare recepţiei acestui tronson de autostradă. Purtătorul de cuvânt al CNAIR a declarat faptul că există în continuare o serie de neconformităţi care ar pune în pericol siguranţa circulaţiei (probleme legate de rugozitatea şi planeitatea asfaltului).
 
Din punctul nostru de vedere, încă o amânare a deschiderii acestui lot de autostradă din motive discutabile este atât o crimă la adresa şoferilor care se deplasează pe drumul naţional paralel şi pe care au loc accidente frecvente, cât şi o bătaie de joc faţă de banul public, existând un risc ridicat de a plăti daune financiare considerabile constructorului pentru această tergiversare”, susţin reprezentanţii asociaţiei menţionate.
 
Purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu, a declarat, marţi, după inspecţia privind recepţionarea lotului trei al Autostrăzii Sebeş-Turda, că anumite neconformităţi descoperite în luna noiembrie 2017 s-au menţinut.
 
”Am constatat că s-au menţinut anumite neconformităţi descoperite şi în luna noiembrie a anului trecut, ca atare, vom vedea şi ce spun şi celelalte două echipe pentru că au fost trei echipe, practic, astăzi în inspecţie, una care s-a ocupat de verificarea structurilor, una de siguranţa rutieră şi a treia echipă, noi împreună cu presa, cea care s-a ocupat de partea de drumuri. După câte am văzut, există aceste neconformităţi, se va întruni comisia în după-amiaza aceasta, va studia inclusiv documentele şi în funcţie de ce se va stabili se va decide dacă se acordă sau nu recepţia”, a spus Alin Şerbănescu.

 
Echipa de control a CNAIR a pus în vedere constructorului, Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA, să remedieze deficienţele constatate anul trecut. ”Vorbim de exces de bitum, vorbim de probleme legate de rugozitate, adică de aderenţa în sine a asfaltului, vorbim de elemente de planeitate executate neconform, care, din perspectiva circulaţiei, pot crea probleme”, a completat Alin Şerbănescu. 
 
Reprezentantul companiei naţionale nu a putut preciza a spus că cel târziu până în luna martie se va circula pe acest tronson. ”Până în maxim luna martie, ca să dau aşa un termen realist, se va putea circula, în condiţiile în care constructorul înţelege că nu se mai face rabat de la calitate în România, în condiţiile în care nu cerem altceva sau alt tip de calitate decât cel care se practică în ţările europene”, a mai spus Şerbănescu. Tot în luna martie este posibilă deschiderea circulaţiei şi pe lotul 4, între Decea şi nodul rutier de la Turda.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările