Constructorul lotului 1 al autostrăzii A10 Sebeş - Turda a sistat lucrările. Italienii aşteaptă plăţi de peste 60 de milioane de lei de la CNAIR

Constructorul lotului 1 al autostrăzii A10 Sebeş - Turda a sistat lucrările. Italienii aşteaptă plăţi de peste 60 de milioane de lei de la CNAIR

Şantierul autostrăzii pare unul părăsit de muncitori

Membrii Asociaţiei Pro Infrastructura trag un semnal de alarmă în privinţa modului în care se derulează lucrările pe lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeş-Turda

Ştiri pe aceeaşi temă

Membrii Asociaţiei Pro Infrastructura trag un semnal de alarmă în privinţa modului în care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) gestionează resursele financiare pe care le distribuie constructorului de pe lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeş-Turda. Situaţia a dus la o stopare a lucrărilor pe cei 17 kilometri ai şoselei de mare viteză.
 
”Constructorul Impresa Pizzarotti a sistat aproape în totalitate lucrările pe lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeş-Turda. Ritmul a scăzut treptat în ultima perioadă, iar motivul neoficial al noii înrăutăţiri a situaţiei este atitudinea celor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere care certifică foarte târziu lucrările executate sau chiar refuză să le certifice.
 
 
Conform raportului CNAIR din iulie, stadiul fizic a ajuns la 73,5%, însă cel financiar este de doar 61,43%. Diferenţa de 12 procente înseamnă aproximativ 65 de milioane de lei, bani investiţi de italieni în şantier şi încă nedecontaţi de statul român. Am răspuns de nenumărate ori la promisiunile aberante ale ministrului Răzvan Cuc care vedea acest tronson inaugurat în 2019.
 
 
Realist vorbind, cei 17 km ar putea fi inauguraţi complet (toate nodurile şi bretelele) abia spre sfârşitul anului viitor. Dar în condiţiile actuale, plătind cu ţârâita din cauza disputelor tehnice, birocratice şi contractuale, chiar şi finalizarea în 2020 iese din discuţie”, susţin reprezentanţii organizaţiei ce monitorizează lucrările de infrastructură din ţară.
 
 
În urmă cu circa 3 săptămâni, ministrul Transporturilor susţinea că lotul 1 va fi gata parţial în 2019, existând posibilitatea deschiderii circulaţiei între Sebeş şi Alba Iulia. Situaţia s-a schimbat radical între timp, iar finalizarea lucrărilor îna cest an pare un vis mult prea îndepărtat.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: