CJ Alba a reluat licitaţia pentru delegarea serviciilor de transport pe 40 de trasee de călători

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Arhivă
Foto Arhivă

Consiliul Judeţean Alba a reluat procedura de delegare a gestiunii serviciului public de transport judeţean de persoane prin curse regulate pentru 40 de trasee de călători pentru care nu au existat ofertanţi la licitaţia aflată în faza de evaluare.

Este vorba despre trasee din toate zonele judeţului, care nu par interesante din punct de vedere economic pentru operatorii de transport. 

Cel mai valoros traseu este Alba Iulia – Abrud – Câmpeni şi retur cu o suma estimată de 8,9 milioane de lei. Dacă acest traseu nu va fi delegat, locuitorii din zona Munţilor Apusnei vor rămâne fără legătură cu autobuzul dinspre Câmpeni spre Alba Iulia. În prezent există trei astfel de curse, la care se adaugă şi două inter-judeţene.

Acest traseu a devenit în ultimii ani nerentabil în special datorită ”piraţilor” care fac transport ilegal cu autoturisme, fără a fi deranjaţi de autorităţi. Când sunt organizate razii, ”rechinii” se retrag, dar revin pe traseu imediat ce poliţiştii nu mai au ca obiect verificarea şi urmărirea lor. Un alt traseu importanta care nu a fost licitat iniţial este Cugir – Vinţu de Jos – Sebeş, cu o valoare estimată de 6,4 milioane de lei.

Alte trasee cu potenţial pentru operatori sunt: Aiud – Livezile – Rimetea (2,1 milioane de lei valoare estimată), Aiud – Ciuguzel (3,7 milioane de lei), Ocna Mureş – Fărău – Şilea (1,4 milioane de lei), Blaj - Cergău Mare (2,2 milioane de lei), Blaj – Lunca – Cenade (2,2 milioane de lei), Câmpeni – Vidra – Tîrsa (3,1 milioane de lei). Ofertele pot fi depuse până la data de 3 septembrie 2021.

În programul de transport judeţean sunt prevăzute, în total, 70 de trasee. 30 dintre acestea au fost ofertate în cadrul primei licitaţii, ofertele fiind depuse de ăctre cinci firme: Livio Dario SRL, Excelent Trans SRL, Voltrans SA, Societatea de Transport Public (STP) SA şi Gigu Trans SRL. Potrivit caietului de sarcini, în vederea asigurării capacităţii de transport pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale judeţul Alba sunt necesare un număr de 98 mijloace de transport în comun. Programul de circulaţie variază în funcţie de traseu, dar este situat în general între orele 5:00 - 23:00. 

Atribuirea traseelor se va face prin utilizarea criteriului „cel mai bun raport calitate-preţ”, precum şi a factorilor de evaluare prevăzuţi în documentaţia de atribuire, factori care includ aspecte calitative, de mediu în legătură directă, obiectivă şi relevantă cu obiectul contractului. Astfel, preţul va conta în procent de maximum 25% din ofertă, la fel ca şi norma de poluare a autobuzului. Cel mai important factor de evaluare (30%) va fi vechimea medie a parcului de autobuze.

Dotarea cu aer condiţionat va conta în procent de 5%, clasificarea autobuzelor – 10%, iar utilizarea combustibililor alternativi – 5%. Aceste punctaje sunt maxime, evaluarea urmând a se face în funcţie de documentele prezentate. De exemplu, un autobuz nou, fabricat în 2021, va primi 30 de puncte, unul cu patru ani vechime va fi notat cu 10 puncte, iar altul de 11 ani va primi zero puncte. Tarifele de călătorie se vor stabili, prin calcul, de către Consiliul Judeţean în baza tarifului mediu pe km/loc ofertat de către operatorul de transport rutier desemnat câştigător al procedurii.

Vă mai recomandăm:

 

Filmul unui jaf ca-n filme. Cum au spart patru bărbaţi casa unui milionar în euro şi au plecat cu o sumă uriaşă

 

De ce a fost păstrat în structurile MAI un poliţist condamnat pentru că a falsificat semnătura unui martor

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite