Chelnerul din telefon, aplicaţia realizată de un tânăr din Alba Iulia care ţine locul ospătarului din restaurant

Chelnerul din telefon, aplicaţia realizată de un tânăr din Alba Iulia care ţine locul ospătarului din restaurant

Lucian Cramba a creat o aplicaţie care a devenit de referinţă în domeniul serviciilor oferite de localuri

Un tânăr din Alba Iulia, fost patron de local, şi-a propus să revoluţioneze modul în care are loc servirea în barurile, cluburile şi restaurantele din România. Lucian Cramba a creat aplicaţia Fast Order, care ţine loc cu succes chelnerului dintr-un local. Cu doar câteva atingeri pe telefon se poate comanda, cere şi plăti nota.

Ştiri pe aceeaşi temă

Aplicaţia are drept scop reducerea timpilor de aşteptare pentru clienţii care doresc să fie serviţi cât mai repede. Lucian Cramba are 29 de ani şi în urmă cu şase ani vea o cafea în Alba Iulia, care mergea foarte prost. La momentul respectiv s-a gândit cum poate să eficentizeze sistemul de servire în local. 
 
”În 2012 mi-a venit ideea unei platforme virtuale care să cuprindă meniul barului, să poată omul să-şi comande direct de pe telefon. Însă era prea devreme. Nu erau atât de răspândite smartphone-urile şi internetul mobil, aşa c-am lăsat-o baltă la momentul respectiv”, spune Lucian despre momentul la care s-a gândit să facă aplicaţia. În următorii ani, telefoanele au evoluat, internetul s-a extins în aproape toate localurile, iar ideea tânărului a putut fi pusă în practică. Lucian i-a cooptat în proiect pe doi dintre prietenii săi: Alexandru Coman şi Andrei Sicoe, primul de profesie programator, iar al doilea director de vânzări. (Foto jos - echipa Fast Order)
”Am lansat varianta beta în august 2015, pentru testarea pieţei. Aveam doar trei butoane în toată aplicaţia, era foarte simplă. De comandă, de debarasare a mesei şi de cerere a notei. Nu ne-am gândit niciodată că vom avea un impact aşa mare”, spune tânărul din Alba Iulia, care între timp s-a stabilit în Cluj-Napoca, oraşul devenit un fel de ”Silicon Valley” al României. Succesul aplicaţiei a determinat extinderea echipei cu reprezentanţi de vânzări şi, mai ales, programatori. Pe lângă comenzile clasice, Fast Order are şi o caracteristică de socializare, orice utilizator având pozibilitatea să interacţioneze cu alte persoane din localul în care se află.
 
Aplicaţia este accesibilă în prezent în peste 60 de localuri, cele mai multe în Cluj, Bucureşti şi Alba Iulia, şi are aproape 10.000 de useri. Aplicaţia poate fi implementată pe baza unui abonament de 50 de euro pe lună, iar lansarea a presupus şi o investiţie de 50.000 de euro. Planurile echipei Fast Order vizează extinderea aplicaţiei în 3.000 de localuri din România până la sfârşitul anului 2017. Dezvoltarea aplicaţiei a devenit posibilă şi cu ajutorul companiei Pitech+Plus din Cluj-Napoca, al cărei proprietar (Bogdan Herea) a decis să o finanţeze. 
 
Aplicaţia este gratuită şi disponibilă pe Google Play şi App Store. Fast Order detectează automat localul în care te afli, şi se conectează la reţea. Cu ajutorul unui QR Code unic pe fiecare masă, chelnerul ştie exact ce trebuie să aducă şi unde. În momentul în care te aşezi pe scaun, aplicaţia ştie în ce local te afli şi la ce masă eşti. Ai la dispoziţie preţurile şi poţi să faci comanda simplu şi rapid. Ai posibilitatea să alegi şi cum vrei să faci plata, cash sau prin card bancar. Chelnerul vede comanda şi o va onora în cel mai scurt timp. La fel se procedează şi atunci când se solicită nota de plată. Aplicaţia creează şi un profil al utilizatorului în funcţie de comenzile realizate. 
 
Succesul aplicaţiei a determinat chiar şi interesul unor jurnalişti străini. Un reportaj despre tehnologia IT promovată de Pitech+Plus, între care se regăseşte şi aplicaţia Fast Order, denumit ”La sillicon valley roumaine”, a fost realizat de postul TV de limba franceză RTS.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările