Cauzele pentru care se activează martorul „verificare motor“ la maşină. Când este obligatorie oprirea acestuia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Defecţiunile la motor pot fi
Defecţiunile la motor pot fi

Martorul „verificare motor“ din bord este un indicator care semnalează defecţiuni la motor sau în performanţa sistemelor acestuia. Mai nou, acesta oferă informaţii despre sistemul de aprindere sau defecţiuni la transmisie automată, despre o schimbare în turaţia motorului pentru o anumită perioadă de timp sau despre amestecul de combustie şi aşa mai departe.

În modul de funcţionare normală, când toate sistemele de sub controlul său funcţionează normal, se aprinde intermitent când se roteşte cheia de contact şi ar trebui să se stingă după pornirea motorului. Dar dacă lumina continuă să se aprindă intermitent sau începe să se aprindă în mod neaşteptat în timpul deplasării, trebuie verificate anumite sisteme şi senzori. Uneori, se poate  elimina cauza pe cont propriu. Dacă imartorul ”Verificare motor” continuă să semnaleze o defecţiune, este nevoie de o deplasare la service

Cauze pentru care indicatorul ”Verificare motor” se aprinde intermitent:

- Utilizarea unui combustibil de calitate inferioară. În acest caz, indicatorul luminos Verificare motor începe de obicei să se aprindă intermitent imediat după umplere. Se poate problema numai prin trecerea la combustibil de mai bună calitate.

- Dezintegrarea sistemului de alimentare cu combustibil. Uneori, indicatorul se aprinde intermitent când aerul ajunge în sistemul de combustibil dintr-un motiv oarecare, de exemplu, când capacul rezervorului nu este etanş.

- Scăderea nivelului de ulei. Dacă semnalul de defecţiune apare numai la încălzirea motorului, poate exista o scurgere în sistemul de lubrifiere. În acest caz, trebuie examinat în detaliu spaţiul de sub capotă, căutând urme de ulei pe carcasa motorului. Dacă aţi găsit o scurgere, eliminaţi-o.

motor masina

- Defecţiune la pompa de combustibil sau înfundarea filtrului de combustibil. Pentru a verifica starea lor de funcţionare, este necesară măsurarea presiunii combustibilului cu un manometru. Dacă este sub 3 atmosfere, componentele defecte ale sistemului de alimentare cu combustibil trebuie reparate sau înlocuite.

- Contaminarea componentelor sistemului de injecţie a combustibilului. Pierderea capacităţii de transfer a duzelor de injecţie a combustibilului are un impact negativ asupra performanţei motorului, care este indicat de computerul de bord. Soluţia în acest caz este curăţarea componentelor. Aceasta se poate face pe cont propriu, cu utilizarea unor aditivi speciali, sau poate fi încredinţată profesioniştilor.

   

- Defecţiune a senzorului de oxigen. Se întâmplă frecvent ca indicatorul Verificare motor să semnaleze în mod specific defectarea acestuia. Uneori, defecţiunea unui senzor de poate fi indicată de semne fizice, precum o mare cantitate de funingine sau murdărie pe suprafaţa lui. Senzorul defect trebuie înlocuit.

Uneori, aprinderea intermitentă a indicatorului Verificare motor nu anunţă ceva extrem de periculos. În astfel de cazuri, şoferul se poate duce la cel mai apropiat service pentru un diagnostic mai aprofundat.

Specialiştii recomandă oprirea imediată a motorului dacă una dintre următoarele lumini de avertizare se aprinde împreună cu indicatorul Verificare motor: supraîncălzirea motorului, controlul gazelor de eşapament, nivelul de ulei, nivelul lichidului de răcire. De asemenea aceeaşi decizie trebuie luată dacă apar următoarele semne: motorul a început să vibreze, supraturaţia sistemului de propulsie la ralanti, miros de ars în cabină.

Citiţi şi:

Cum a delapidat un fost primar bugetul unei comune. Tribunalul Alba a admis rechizitoriul Parchetului

 

Cum motivează un judecător oprirea lucrărilor la autostrada Sebeş-Turda: „Orice persoană are dreptul la un mediu sănătos şi echilibrat ecologic“

 

FOTO Haită de lupi suprinsă în timp ce devorează cadavrul unui cerb, într-o pădure din Apuseni

Alba Iulia



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite