Aproape 1.000 de tone de asfalt turnate într-o zi pe Transalpina de Apuseni. Stadiul lucrărilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Asfaltarea drumului a început în urmă cu trei săptămâni
Asfaltarea drumului a început în urmă cu trei săptămâni

Aproape 1.000 de tone de asfalt au fost turnate într-o singură zi, vineri, pe ”Transalpina de Apuseni”, potrivit vicepreşedintelui Consiliului Judeţean Alba, Marius Haţegan.

”Sunt mulţumit, au lucrat până aseară la ora 20, acolo. Lucrările au început pe aproape 60 de kilometri din total de 78, se poate circula pe toată lungimea drumului fără probleme. Avem pregătiţi aproape 24 de kilometri care vor fi asfaltaţi în perioada imediat următoare, dacă ne lasă vremea,” susţine Marius Haţegan.

Vineri, şantierul a fost vizitat de ministrul dezvoltării, Cseke Attila. „Transalpina de Apuseni” va avea 78,43 de kilometri, cu piste de biciclete, staţii de autobuz şi podeţe. Lucrările au început anul trecut şi urmează să fie finalizate în 2023.

Proiectul „Modernizare drum judeţean DJ 107 I: Aiud (DN 1) – Aiudu de Sus – Râmeţ – Brădeşti – Geogel – Măcăreşti – Bîrleşti Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bîrleşti – Mogoş – Valea Albă – Ciuculeşti – Bucium – Izbita – Coleşeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu)” îşi propune creşterea gradului de accesibilitate a zonelor rurale şi urbane din judeţul Alba situate în proximitatea  reţelei TEN-T.

    

În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de modernizare a structurii rutiere (asfaltare), trotuare, piste ciclişti, acostamente, şanţuri, rigole, poduri, podeţe, apărări de mal, stabilitate versanţi, amenajări intersecţii cu drumuri laterale, semnalizare rutieră orizontală şi verticală. 

Drumul ar trebui să fie circulabil complet în 2023, dar autorităţile vor să îl finalizeze mai repede, până la sfârşitul anului 2022. Lotul 1, până la intrarea în localitatea Râmeţ, ar putea fi finalizat până la sfârşitul lunii iulie 2021.

Şoseaua străbate o zonă turistică importantă a judeţului Alba, care, astfel, va fi scoasă din izolare şi va permite că localităţile de pe traseu să se dezvolte. Este vorba despre comunele Râmeţ, Ponor şi Mogoş, trei dintre cele mai sărace şi mai depopulate din România, cu mai puţin de 800 de locuitori fiecare.

Lucrarea este împărţită în două loturi, lucrările fiind executate pe ambele porţiuni de Asocierea Societatea de Construcţii Napoca – Operes SRL (Italia) – Cosedil SPA (Italia).

Pe lângă modernizarea drumului, proiectul prevede construirea a aproape 7 km de pistă de biciclete în zona municipiului Aiud, amenajarea a 21 de staţii de autobuz, construirea a 14 poduri şi a circa 200 de podeţe. De-a lungul drumului se află Cheile Mănăstirii, Cheile Geogelului, Cheile Râmeţului, cu pereţi abrupţi şi vârfuri ascuţite. De asemenea, pe drum sunt numeroase zone de belvedere care oferă privelişti până spre Retezat, Şureanu sau Muntele Mare.

Vă mai recomandăm să citiţi:

 

Moţii rămân fără autobuz spre Alba Iulia. Piraţii şoselelor au făcut ca traseul să devină nerentabil

 

Amantă sechestrată, umilită şi pusă să-şi guste sângele. Modul şocant prin care un bărbat a vrut să-şi salveze căsnicia

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite