Angajaţi ai Serviciului Public de Ocupare  din trei regiuni, perfecţionaţi printr-un proiect al AJOFM Alba

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Programul de perfecţionare este organiyat printr-un proiect al AJOFM Alba
Programul de perfecţionare este organiyat printr-un proiect al AJOFM Alba

Cursurile de perfecţionare în ocupaţia de „Specialist îmbunătăţiri procese“, la care participă angajaţi ai structurilor Serviciului Public de Ocupare din 11 judeţe, sunt organizate printr-un proiect al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba.

Păstrarea locului de muncă pe o piaţă aflată într-o permnentă schimbare poate fi o adevărată provocare, atât pentru angajaţii cu funcţii de execuţie, cât şi pentru cei cu atribuţii de conducere. Perfecţionarea profesională rămâne una dintre puţinele arme pe care le are la îndemână salariatul în faţa concurenţei, a tăierilor de cheltuieli şi a reorganizărilor. Absolvirea unui astfel de program  asigură un avantaj competitiv, un bagaj mai mare de cunoştinţe şi plus-valoare pe piaţa muncii.

Un astfel de demers este pus în practică de Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă(AJOFM) Alba prin proiectului „3C – Calitatea Crează Competenţe  - Calitatea în formare Crează Competenţe profesionale de nivel european pentru personal„ul SPO din Regiunile Centru, Vest şi Nord-Vest“, derulat împreună cu AJOFM Arad, AJOFM Satu Mare,  S.C. Tobimar Construct SRL Alba Iulia, Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, Desarrollo de Estrategias Exteriores SA, Fomento de Iniciativas y Desarrollo de Actividades S.L., Servicio Público de Empleo del Principado de Asturias, ultimele trei din  Spania.

Îmbunătăţirea cunoştinţelor, deprinderilor  şi abilităţilor pentru dezvoltare  personală şi organizaţională

Una dintre activităţile proiectului s-a concretizat în organizarea unui curs de perfecţionare în ocupaţia de „Specialist îmbunătăţiri procese“, pentru care au fost selectaţi 24 de angajaţi de la Agenţiile Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă Alba, Arad, Braşov, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Caraş-Severin, Covasna, Mureş, Satu Mare, Sibiu, Centrul Naţional de Formare Profesională a Personalului Propriu (CNFPPP)Râşnov şi de la Centrele  Regionale de Formare Profesională a Adulţilor (CRFPA) Braşov şi Cluj.

Programul de 75 de ore, eşalonate pe două săptămâni, dezvoltă atitudini pozitive faţă de identificarea şi soluţionarea unor probleme a căror manifestare generează abateri de la procesele standard de organizare şi funcţionare a unei instituţii. „Programa de pregatire asigură  îmbunătăţirea cunoştinţelor, deprinderilor  şi abilităţilor necesare atât dezvoltarii personale, cât şi a celei organizaţionale. Principalele competenţe care vor fi dobândite,  în urma absolvirii examenului final,  sunt:  «Rezolvarea  problemelor»; «Organizarea locului de muncă»; «Proiectarea metodelor de analiză şi îmbunătăţire a procesului»; «Dezvoltarea sistemului intern de îmbunătăţire continuă a proceselor». Desfăşurat  dominant sub formă practică şi folosind metode de predare specifice adulţilor, programul asigură cunoaşterea şi exersarea unor  metode şi tehnici performate de management  Kaizen,  care să conducă la autodisciplină,  standardizare, orientarea spre nevoile clienţilor,  valorificarea superioară a timpului, implicarea angajaţilor în  lurea deciziilor “, susţine expertul Maria Ilea, formator în cadrul programului de perfecţionare. Examenul final este programat la  sfârşitul lunii în curs.Prin proiectul „3C“, AJOFM Alba se implică activ în modernizarea Seriviciului Public de Ocupare(SPO) din România, care este format din mai multe structuri  naţionale, regionale, judeţene şi locale care facilitează accesul pe piaţa muncii. Cele mai vizibile dintre structurile SPO sunt Agenţiile Judeţene de  Ocupare a Forţei de Muncă, care au un rol determinant în  îmbunătăţirea modului în care funcţionează  piaţa muncii. Proiectul este co-finanţat din Fondul Social European, prin programul POSDRU 2007 – 2013.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite