Turism de cartier cu Basilica Travel

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autocar matinal

Trec zilnic pe lângă biserica de cartier. Azi dimineaţă, pe întuneric, a fost prima oară când am remarcat avizierul de lângă lumânările pentru vii. Era plin cu oferte de turism, preponderent extern, marca Basilica Travel, agenţie touroperatoare specializată pe pelerinaje interne şi externe.

Binecuvântarea Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, depăşeşte cadrul înfiinţării acestei agenţii de turism. Ea se răsfrânge şi asupra marketingului afacerii care este unul tradiţional, în parohii, astfel încât clienţii potenţiali să îşi poată planifica din timp pensia pentru o experienţă de neuitat.

În aceste condiţii e greu să ratezi în dimineţile de weekend autocarele parcate la baza dealului Mitropoliei, înconjurate de oameni aflaţi la a doua şi, mai ales, a treia tinereţe, cu bagaje în mâini, nerăbdători să se aventureze spre destinaţii necunoscute.

Agenţiile de turism „clasice” se plâng de concurenţă neloială. Până nu demult, zeci de mii de enoriaşi au putut vizita Sfântul Mormânt şi chilia lui Arsenie Boca în condiţii discutabile din punct de vedere legal.

Bonus, portofoliul de „clienţi” al Bisericii Ortodoxe Române depăşeşte cu mult audienţa tuturor jucătorilor de pe piaţa de turism din ţară.

Probabil printre cei mai nemulţumiţi de amploarea afacerii sunt chiar unii preoţi. Prin jurământul de ascultare, Basilica Travel reduce pierderile aduse de cei aflaţi în sistem, care până mai ieri puteau acţiona independent de centru în organizarea de pelerinaje.

Personal, mă întreb când va fi reglementată de Basilica Travel şi metamorfoza unor schituri şi mânăstiri în unităţi de cazare pentru enoriaşii avizi de aer curat. Fostul schit Peştera şi viitorul „hotel” de la Mânăstirea Turnu din Căciulata sunt doar câteva exemple.

Fiecare are dreptatea lui. Însă la fel de adevărat este faptul că Basilica Travel face un imens serviciu comunităţii; ea îmbunătăţeşte viaţa celor care altminteri s-ar stinge în singurătate şi oferă pensionarilor alternativa de a călători şi socializa la preţuri prietenoase.

Nu în ultimul rând, clienţii agenţiei sunt consideraţi „dificili” de alte entităţi similare din cauza vârstei şi a puterii de cumpărare sub medie. Fără Basilica, aceasta categorie socială ar fi prizoniera băncii din faţa blocului.

Merită menţionat că profitul agenţiei este direcţionat în exclusivitate susţinerii activităţii pastoral misionare a Bisericii, precum Radio Trinitas, TV Trinitas, Ziarul Lumina, Aşezământul Românesc de la Ierihon, Tipografia şi Atelierele Institutului Biblic.

Mereu am considerat călătoriile cel mai eficient mod de învăţa despre oameni şi locuri. Faptul că tot mai mulţi români călătoresc nu poate decât să îmi dea speranţă că vom arde mai repede etape în procesul de emancipare personală şi socială.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite