Românii pierd milioane de euro din drepturile de compensare pentru zboruri anulate sau întârziate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cele mai multe zboruri întârziate şi anulate au fost înregistrate de compania Tarom, dar şi de companiile low cost Wizz Air, Ryanair şi Blue Air.
Cele mai multe zboruri întârziate şi anulate au fost înregistrate de compania Tarom, dar şi de companiile low cost Wizz Air, Ryanair şi Blue Air.

Zilnic pe aeroporturile din România sunt anulate sau au întârzieri în medie cinci-şase zboruri, ceea ce rezultă într-o medie de 500 de români afectaţi. Peste 1000 de zboruri cu astfel de probleme au fost înregistrate doar în ultimele nouă luni pe aeroporturile din România. Conform datelor FlightClaim.ro, valoarea totală a compensaţiilor la care aceştia ar avea dreptul anual depăşeşte 35-40 de milioane de euro.

Traficul aerian în România înregistrează record după record, cu un număr de zboruri în creştere. Deja aeroporturile României au peste 20 de milioane de pasageri anual, ceea ce creşte presiunea pe angajaţii aeroporturilor, dar şi incidenţa problemelor de zbor. În fiecare zi în medie cinci-şase zboruri care aterizează sau decolează din România au întârzieri de peste trei ore sau sunt anulate. 

Din 10 pasageri romani eligibili, în medie doar unul îşi obţine drepturile de la companiile aeriene

Speriati de birocraţie sau de procedura dificilă, doar maxim 10% dintre românii aflaţi în situaţia unui zbor cu probleme ajung să îşi ceară drepturile de la companiile aeriene, iar restul de 90% renunţă să solicite compensaţiile de 250, 400 sau 600 de euro, în funcţie de distanţa zborului. Compania olandeză FlightClaim.ro, cu sediu şi în România, înregistrează zilnic între 20 şi 50 de cereri de compensare de la pasagerii români care doresc să îşi primească drepturile de la companiile aeriene. 

4,5 milioane de pasageri cu zboruri anulate şi întârziate, la nivel european

La nivel european, pragul de 1 miliard de pasageri a fost atins încă din anul 2017, dar proporţional cu acesta a crescut şi incidenţa problemelor de zbor. Conform datelor Eurostat, numărul zborurilor cu probleme a crescut în ultimii ani cu aproximativ 40%. În anul 2018, peste 4,5 milioane de pasageri au fost afectaţi de anularea sau întârzierea zborurilor, ceea ce se traduce printr-un total al compensaţiilor de aproape 2 miliarde de euro. Valoarea medie a compensaţiilor per pasager este de 422,85 euro. 

Perioada cea mai aglomerată: sezonul de vară şi lunile decembrie/ianuarie

Cum era de aşteptat, perioada cea mai aglomerată din punct de vedere al cererilor de compensare este sezonul de vară, când companiile aeriene se supra-aglomerează, iar FlightClaim.ro înregistreaza şi o cerere la fiecare 30 de minute. Aproximativ 9 din 10 cereri primite de companie sunt soluţionate pozitiv, iar pasagerii ajung să îşi primească compensaţia conform legii. De la începutul anului şi până acum, cele mai multe zboruri anulate au fost în luna ianuarie, când aeroporturile din România au înregistrat peste 180 de zboruri care au întârziat minim trei ore sau au fost complet anulate, dar şi luna august când aproape 170 de zboruri au fost întârziate sau anulate, în special zboruri low-cost sau charter. De asemenea, o parte dintre zborurile de linie întârziate au produs şi pierderea conexiunilor, astfel că tot mai mulţi pasageri care zboară către destinaţii exotice şi îndepărtate încep să solicite compensaţia de 600 euro/persoană.

Tarom şi companiile aeriene low cost, cele mai multe zboruri întârziate şi anulate

Cele mai multe zboruri întârziate şi anulate au fost înregistrate de compania Tarom, dar şi de companiile low cost Wizz Air, Ryanair şi Blue Air. 

Top 5 destinaţii care înregistrează cel mai frecvent întârzieri la decolarea sau aterizarea în România

Destinaţiile cu cele mai frecvente întârzieri sunt Milano, Madrid, Roma, Larnaca şi Londra.    

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite