Românii, printre primii din Europa la postarea fotografiilor din vacanţă pe reţelele sociale: câte persoane se deconectează complet de mediul virtual

Românii, printre primii din Europa la postarea fotografiilor din vacanţă pe reţelele sociale: câte persoane se deconectează complet de mediul virtual

La nivel mondial, 4 din 10 turişti postează fotografii în vacanţă FOTO 123RF

Un studiu recent arată că mai bine de jumătate dintre români fac fotografii şi videoclipuri în timpul vacanţelor pentru a le posta pe reţelele de socializare, obicei care ne plasează printre primele locuri în Europa.

Ştiri pe aceeaşi temă

Studiul realizat de Momondo, la care au participat aproape 25.000 de persoane din 22 de ţări, arată că românii sunt printre cei mai activi utilizatori ai reţelelor sociale (Facebook, Instagram, Twitter) în timpul vacanţelor, de unde postează fotografii, clipuri şi impresii. Sondajul a implicat şi aproximativ 1.000 de respondenţi din România, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani, bărbaţi şi femei.
 
În România, aproximativ 52% din călători postează fotografii din vacanţă, 24% scriu impresii şi doar 15% încarcă videoclipuri pe reţelele sociale. Doar 29% aleg să se deconecteze complet de viaţa cotidiană (3 din 10 români).
 
În medie, la nivel mondial, 4 din 10 turişti postează fotografii în vacanţă, arată studiul. Chinezii sunt cei mai activi din lume, peste 60% dintre ei având acest obicei. La nivel european, doar turcii sunt mai activi şi mai lăudăroşi ca românii pe reţelele sociale.
 
La polul opus, cei mai stricţi turişti în acest context sunt nemţii şi austriecii – mai mult de jumătate (51%) dintre respondenţii din aceste ţări refuză să îşi actualizeze profilul online când sunt în vacanţă. 
 
Ţările participante la studiu au fost: Rusia, Austria, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Germania, Danemarca, Spania, Finlanda, Franţa, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Elveţia, Suedia, Turcia, Marea Britanie. 
 

Ce părere au pritenii virtuali despre postările noastre din vacanţă

Studiul arată că 37% din români sunt inspiraţi să călătorească atunci când văd fotografii din vacanţa prietenilor în online, 31% se gândesc să viziteze locurile pe care le văd în fotografiile postate, iar pe 22% pur şi simplu îi bucură să aibă acces la acest tip de actualizări. 14% dintre români se enervează când văd prea multe selfie-uri, 11% nu apreciază multitudinea de fotografii cu produse alimentare şi 10% s-au săturat să vadă fotografii cu ceea ce prietenii din reţele sociale descoperă pe durata vacanţei. Pe 3% dintre români îi întristează aceste actualizări din concedii.
 
„Vorbim în prezent de reţele sociale ca de o parte integrantă a vieţii şi observăm pe zi ce trece nevoia oamenilor de a face tot mai cunoscute impresiile personale chiar şi atunci când se află în vacanţă – postează mesaje, fotografii, materiale video şi fac live streaming. Conţinutul pe care îl urmărim s-a schimbat şi el – fotografiile din călătorii nu mai sunt doar un simplu selfie cu o privelişte minunată în spate, sunt fotografii făcute cu mai multă atenţie la detalii, care să îi motiveze pe ceilalţi să evadeze la rândul lor din rutină. Totuşi, astfel de postări îi pot deranja pe cei care ne urmăresc. Prin urmare, putem încerca să acordăm o mai mare atenţie destinaţiei de vacanţă în care ne aflăm la momentul respectiv şi să lăsam loc ulterior împărtăşirii impresiilor post-vacanţă în social media şi chiar faţă în faţă cu prietenii“, a declarat Mircea Giurcă, reprezentantul momondo în România.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările