Motivul pentru care clipul de promovare a României a fost blocat pe YouTube: Ministerul Turismului şi Pro TV au oferit explicaţii

Motivul pentru care clipul de promovare a României a fost blocat pe YouTube: Ministerul Turismului şi Pro TV au oferit explicaţii

Clipul de promovare a României a fost blocat pe YouTube în urma unei confuzii. La solicitarea „Adevărul“, atât Ministerul Turismului, autorul filmării, cât şi Pro TV, despre care s-a scris că ar fi cerut blocarea clipului, au oferit clarificări.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ministerul Turismului şi Pro TV au oferit clarificari după ce în spaţiul public s-a răspândit informaţia potrivit căreia postul de televiziune a blocat difuzarea pe YouTube a noului clip de promovare turistică a României pentru încălcarea drepturilor de autor. 

Celor care au încercat să vizoneze clipul pe YouTube le-a apărut mesajul: „Videoclipul nu este disponibil. Acest videoclip cuprinde conţinut ce aparţine ProTV SRL, care a blocat difuzarea lui în ţara ta invocând drepturile de autor“. De asemenea, clipul nu mai putea fi accesat nici pe site-ul Guvernului României. 

Într-o declaraţie pentru „Adevărul“, reprezentanţii Pro TV au precizat că postul nu a solicitat eliminarea de pe YouTube a clipului Ministerului Turismului şi au explicat motivul pentru care YouTube a decis să-l blocheze. 

„Clipul respectiv nu conţine imagini Pro TV. Ştirile Pro TV au creat un material care prezenta clipul în cauză, fiind ulterior postat pe canalul de YouTube al Pro TV. Sistemul de amprentare YouTube a blocat automat clipul Ministerului Turismului. Vom sesiza YouTube pentru deblocarea materialului“.

La rândul lor, oficialii Ministerului Turismului susţin că deţin toate drepturile asupra clipului de promovare a României şi oferă aceeaşi explicaţie pentru blocarea lui. De asemenea, este subliniat faptul că situaţia s-a remediat în urma sesizărilor făcute şi este făcut un apel la insituţiile de presă, dar şi la internauţi pentru a corecta informaţiile iniţiale. 

„Ministerul Turismului deţine toate drepturile de autor pentru clipul de promovare a României! În urma preluării filmului de către o televiziune în cadrul jurnalelor de ştiri, imaginile au fost postate pe contul de YouTube al respectivei instituţii mass-media. Este procedura standard pentru o televiziune să încarce propriile ştiri cu drepturi de autor. 

Din această cauză, în urma unei verificări automate realizate de YouTube, procedura standard în cazul tuturor video-urilor uploadate pe platformă, au fost identificate aceleaşi imagini în surse diferite. Automat, sistemul informatic a blocat, din eroare, materialul video-ul sursă şi a menţinut accesibil clipul care a preluat imagini de la sursă.

În urma unei notificări trimise către paltforma video şi către televiziunea care a încărcat ştirea care prelua imagini din clipul de promovare, întreaga situaţie a fost deblocată. Ministerul Turismului deţine toate drepturile de autor pentru clipul de promovare a României, nicio altă entitate nu are niciun drept de autor asupra imaginilor din film!

Cu acest prilej, Ministerul Turismului face un apel către toţi reprezentanţii mass-media şi către toate persoanele care au difuzat informaţia eronată potrivit căreia Ministerul nu ar deţine drepturile de autor ale clipului să verifice informaţiile înainte de a le face publice, principiu valabil pentru orice informaţie de interes public!“.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: