La ce sunt atente stewardesele când intrăm în avion şi pentru câte minute este suficient aerul din masca de oxigen

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În cazul unei depresurizări la bord, măştile de aer cu care este echipat avionul conţin o cantitate de oxigen pentru 12-15 minute. FOTO cuanto-gana.com
În cazul unei depresurizări la bord, măştile de aer cu care este echipat avionul conţin o cantitate de oxigen pentru 12-15 minute. FOTO cuanto-gana.com

Mai mulţi angajaţi ai companiilor aeriene, dar şi din aeroporturi, au dezvăluit o serie de informaţii fie utile, fie de-a dreptul scandaloase ţinute, de obicei, departe de ochii şi urechile pasagerilor.

Secretele liniilor aeriene au ieşit la iveală în cadrul unei postări de pe forumul Reddit, unde mai mulţi angajaţi ai liniilor aeriene sau din aeropoturi au făcut o serie de mărturisiri amuzante, dar şi şocante. 

Astfel, curioşii pot afla pentru cât timp le ajunge cantitatea de aer din măştile de oxigen şi că, din motive de securitate, piloţii au parte de meniuri variate, prestabilite. Mai mult decât atât, sfaturile pe care aceştia le oferă călătorilor îi pot ajuta pe cei din urmă să economisească bani sau să evite îmbolnăvirea. 

Potrivit „Daily Mail”, în cazul unei depresurizări la bord, măştile cu care este echipat avionul conţin o cantitate de oxigen pentru 12-15 minute, acesta fiind timpul de care are nevoie echipajul să aducă avionul la o altitudine mai mică, unde se poate respira normal. 

Un alt angajat a sfătuit pasagerii să îşi folosească propriile căşti audio atunci când călătoresc, pentru că cele puse la dispoziţie de compania aeriană sunt refolosite. „Deşi sunt împachetate, căştile pe care le primiţi nu sunt noi. Sunt pur şi simplu curăţate superficial şi apoi resigilate”, a spus acesta.

Un alt sfat este să nu bem cafeaua oferită la bord. 

Cafeaua aceea este absolut dezgustătoare, pentru că nimeni nu spală vasul în care se prepară, în fiecare dimineaţă. Persoanele însărcinate cu acest lucru nu dau doi bani pe curăţarea vasului. Nici măcar nu există produsele necesare curăţării, a consemnat acesta.

Un alt amănunt dezvăluit că este că piloţii primesc trei mese pe zi, fiecare preparat fiind ales în aşa fel încât să nu le producă intoxicaţie alimentară sau alte probleme de sănătate. De asemenea, pasagerii nu au intimitatea asigurată atunci când folosesc toaleta avionului, întrucât uşa se poate deschide din exterior, deşi este blocată pe interior, pentru a se putea interveni în situaţii de urgenţă. La fel de inutile sunt şi încuietoarele bagajelor. „Lacătele de la bagajele cu fermoar sunt inutile. Fermoarul poate fi desfăcut chiar şi aşa, doar cu ajutorul unui pix, cu care se poate desface fermoarul blocat. Eu am procedat de multe ori aşa atunci când nu am putut identifica bagajele călătorilor”, a scris un alt angajat sub protecţia anonimatului. 

O altă persoană a dezvăluit cum se pierd bagajele. Aceasta spune că de multe ori genţile de călătorie ale călătorilor sunt oprite pentru inspecţii amănunţite, iar acestea nu se termină decât după ce avionul deja a decolat. În alte cazuri, bagajele sunt trimise către avionul greşit sau pică de pe cartul cu care sunt transportate spre aeronavă.

Vorba dulce mult aduce

S-a explicat şi de ce pasagerii au de câştigat dacă sunt politicoşi cu asistenţii de zbor. „Cu cât oamenii sunt mai drăguţi cu noi, cu atât putem face mai multe pentru ei. Ai rămas fără friptură de vită? Spune-ne politicos acest lucru şi îţi vom aduce un fillet mignon de la clasa întâi. Pasagerul vecin este prea zgomotos şi te deranjează? Dacă ne spui acest lucru frumos, poate îţi vom obţine un loc mai bun. Când pasagerii sunt nepoliticoşi şi agresivi, le acordăm minimum de atenţie”, a spus un alt angajat. Politeţea le aduce beneficii călătorilor şi din partea agenţilor de la casa de bilete. „Dacă eşti amabil, vei scăpa atunci când ai bagaje care cântăresc prea mult. 

Publicaţia The Independent a dezvăluit alte amănunte, de data aceasta despre rolul important pe care îl au însoţitorii de zbor. În primul rând, aceştia încearcă din răsputeri, potrivit „The Independent”, să facă o impresie bună pasagerilor, să zâmbească, să pară calzi, abordabili şi mai ales competenţi. Multe persoane sunt stresate şi speriate de zborul cu avionul, iar prin atitudinea lor, asistenţii de zbor încearcă să îi elibereze de griji.

Detaliile fizice la care sunt atenţi însoţitorii de zbor 

Nu doar pasagerii analizează atitudinea celor care îi întâmpină la uşa avionului. Una din sarcinile însoţitorilor de zbor care verifică biletele este să analizeze călătorii şi să îşi dea seama dacă aceştia sunt persoane posibil agresive sau dacă se află sub influenţa băuturilor alcoolice, deci care ar putea crea probleme în timpul zborului. Şi detaliile fizice ale pasagerilor sunt analizate. De pildă, persoanele solide, care par puternice din punct de vedere fizic, sunt privite drept „resurse”. „Dacă observ pe cineva cu un fizic puternic, musculos, atletic, încerc să îi memorez chipul şi să reţin ce loc au. Într-o situaţie de criză, astfel de persoane pot fi de ajutor, iar dacă se întâmplă ceva şi lucrurile par să se agraveze, voi apela discret la aceste persoane, în speranţa că ne vor ajuta în caz de nevoie”, a precizat unul din utilizatori, adăugând că persoanele care par mai puţin înzestrate cu forţă fizică nu vor fi plasate lângă locurile cu ieşiri, întrucât nu ar putea ridica manetele care deschid uşile.

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite