Internetul, „consilierul“ în turism al românilor: ce destinaţii caută cel mai des, ce facilităţi preferă şi cum îşi aleg vacanţele

Internetul, „consilierul“ în turism al românilor: ce destinaţii caută cel mai des, ce facilităţi preferă şi cum îşi aleg vacanţele

La capitolul documentare pe Internet, Google este preferat, fiind folosit de 77% din românii care se informează online. Cei mai mulţi consideră că dacă se documentează online vor găsi cele mai mici preţuri, promoţii şi reduceri. FOTO Arhivă

Românii se bazează foarte mult pe răspunsurile găsite pe Google atunci când caută informaţii despre vacanţe. Şi sfaturile primite de la rude, prieteni şi colegi sunt, de asemenea, importante în luarea unei decizii de cumpărare, arată un studiu realizat de agenţia de marketing online Today’s. Datele indică şi care sunt cele mai căutate destinaţii din ţară sau străinătate.

Ştiri pe aceeaşi temă

Conform studiului realizat de Google şi compania de cercetare de piaţă TNS, pe un eşantion de români care locuiesc în mediul urban şi călătoresc frecvent, destinaţiile preferate din România sunt Constanţa, Braşov, Sibiu şi Valea Prahovei. Ţările europene despre care românii se informează mai des sunt în continuare Bulgaria şi Grecia. 

Românii încep să se documenteze cu una până la patru săptămâni înainte de plecarea în concediu către destinaţii din Europa. Rezervările online se fac de obicei de pe computere clasice, de acasă, în timp ce telefonul mobil sau tableta sunt folosite preponderent pentru documentare.

Sfaturi de vacanţă venite de la rude, prieteni sau căutate pe Internet

În ceea ce priveşte această documentare, peste 60% din participanţii la studiu au declarat că se informează pentru destinaţiile de vacanţă de la rude, prieteni, colegi, dar la fel de mult se documentează şi online. La capitolul documentare pe Internet, Google este preferat, fiind folosit de 77% din românii care se informează online. Cei mai mulţi consideră că dacă se documentează online vor găsi cele mai mici preţuri, promoţii şi reduceri, precizează experţii Today’s.

La capitolul achiziţii online de vacanţă românii sunt destul de conservatori. Ei preferă să cumpere în urma unor interacţiuni personale, de aceea îşi doresc o discuţie telefonică sau aleg să facă o vizită la agenţia de turism. Totodată, românii sunt foarte interesaţi de destinaţii turistice pe litoral şi caută cazare la hotel atunci când merg în afara ţării sau în călătorii de afaceri, mai puţin în cazul unor vacanţe scurte în ţară.

În lumina acestor date, specialiştii consideră că românii reţin cel mai bine ofertele agenţiilor de turism care vor să se promoveze online din reclamele prin Google AdWords, mai ales că în această zonă a Europei este motorul de căutare favorit pentru documentare şi chiar pentru a lua o decizie de achiziţie.  Documentarea online durează de obicei câteva săptămâni, iar oamenii realizează, în medie, cinci căutări înainte de-a se decide asupra unei destinaţii şi, posibil, unei oferte. Tocmai de ceea, o altă metodă prin care ofertele influenţează posibilii turişti sunt newsletterele personalizate. Astfel, vizitatorii de pe un site de turism se pot înscrie la un newsletter cu oferte doar pentru Grecia sau Italia, în funcţie de preferinţele lor, ceea ce asigură şi un grad mare de fideliazare.


 

citeste totul despre: