Cum să rezolvi situaţiile de urgenţă apărute în timpul călătoriilor: nu te panica dacă pierzi avionul, îţi este rătăcit bagajul sau îţi este furat cardul de credit

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fie că este vorba de pierderea sau anularea zborului ori furtul actelor sau bagajelor, orice turist se poate confrunta cu diferite situaţii de urgenţă neprevăzute. Pentru a şti cum să acţionaţi în astfel de situaţii, un consultat turistic oferă câteva sfaturi esenţiale.

Pentru a vă ajuta să vă păstraţi calmul în timpul unei călătorii în care apar diferite situaţii neprevăzute, consultantul Christopher Elliott, autorul cărţii „How to Be the World’s Smartest Traveler“, oferă câteva sfaturi pentru rezolvarea situaţiilor de urgenţă.

Pierderea avionului

Ţi-ai împachetat bagajele, ţi-ai stabilit itinerariul final, iar acum stai blocat în trafic, întrebându-te dacă mai ai suficient timp pentru îmbarcare? Dacă eşti în această situaţie, primul lucru pe care ar trebui să-l faci este să suni la compania aeriană, pentru că numai astfel ai şanse să îţi fie reprogramat zborul şi să primeşti o ajustare a tarifului. În caz contrar, există posibilitatea să pierzi banii plătiţi pe bilet. Unele companii au un serviciu special care permite pasagerilor să se îmbarce la următorul zbor cu aceeaşi destinaţie, dar acesta este destul de rar întâlnit, scrie seattletimes.com.

Zbor anulat

Este posibil să suferi o oarecare panică dacă eşti departe de casă şi vezi că zborul ţi-a fost anulat din diferite motive. Nu vei şti ce să faci şi care sunt următorii paşi pe care trebuie să îi parcurgi.

Pentru început, trage aer în piept şi nu te panica, orice problemă are o rezolvare. Chiar dacă liniile aeriene nu sunt obligate să ofere cazare la hotel sau tichete pentru produse alimentare, multe dintre acestea au politici care atestă că în cazul în care anularea zborului s-a produs din vina companiei, aceasta va plăti hotelul pasagerilor.

Există, de asemenea, posibiliatea ca zborul să fie anulat din cauza vremii nefevaorabile. În această situaţie, va trebui să te preocupi singur de cheltuielile pe care le implică mâncarea şi cazarea, dar asigură-te că păstrezi chitanţele, în cazul în care ar putea exista un eventual sprijin financiar din partea companiei de zbor.

Pierderea buletinului sau a paşaportului

Dacă realizaţi că actul de identitate a fost pierdut sau furat, opţiunile pot varia în funcţie de locul în care vă aflaţi, în ţară sau străinătate. Dacă v-au fost furate actele, raportaţi pierderea la poliţia locală, iar în cazul în care aveţi asigurare de călătorie, grăbiţi-vă să depuneţi o cerere de recuperare a despăgubirilor.

Dacă vă aflaţi într-o ţară străină, va trebui să ajungeţi la Ambasadă sau la Consulat pentru a completa cererile necesare întocmirii unui act de identitate. Vă va fi făcută o poză şi veţi plăti taxele necesare, iar în câteva zile veţi primi un nou paşaport (uneori, timpul de răspuns poate fi mult mai rapid, mai ales în cazul în care aveţi o copie a actului de identitate).

Bagaj pierdut

Este foarte important să vă asiguraţi bagajul înainte de a pleca în călătorie. O altă măsură de protecţie a bagajului este încercarea de a evita achiziţionarea modelului standard, negru, simplu, pe care cu singuranţă îl veţi mai întâlni în aeroport. Încearcaţi să găsiţi un model pe care să nu vă fie greu să-l pierdeţi din ochi şi chiar îi puteţi ataşa un accesoriu care să vă ajute să-l disingeţi mai uşor.

În cazul în care linia aeriană pierde bagajele, există un termen de 24 de ore pentru depunerea unei cereri de bagaje pierdute. Asiguraţi-vă că lăsaţi adresa corectă companiei aeriene, în cazul în care pierderea bagajului a fost doar o încurcătură, iar cel care l-a luat doreşte să-l returneze.

Defecţiuni ale maşinii închiriate

Imaginaţi-vă cum ar fi dacă în timp ce sunteţi la volanul unei maşini închiriate, aflându-vă într-o altă ţară, constataţi că au apărut defecţiuni. Sfatul specialiştilor este să trageţi imediat pe marginea drumului, să puneţi semnalele de avarie şi să anunţaţi agenţia de închiriere.

În cazul în care nu răspund sau nu oferă asistenţă rutieră, ar trebui să verificaţi dacă asigurarea auto oferă suport pentru astfel de situaţii. Dacă nu aveţi nicio altă alternativă, aţi putea contacta un mecanic auto.

A pune întrebări în prealabil, fie că este vorba de modul de acţiune în cazul apariţiei unor astfel de situaţii sau decontarea unor eventuale costuri ale reparaţiei, este cel mai bun mod de a evita orice confuzie mai târziu.

Pierderea/furtul cărţii de credit

În cazul în care pierdeţi sau vă este furat cardul, primul lucru pe care trebuie să-l faceţi este să anunţaţi banca emitentă, pentru ca acesta să fie blocat. Poţi găsi uşor numărul de telefon al băncii pe internet. De asemenea, atunci când pleci în călătorie, este esenţial să îţi iei măsuri de siguranţă în ceea ce priveşte asigurarea unui plan de rezervă din punct de vedere economic. Fie că ai un alt card sau bani cash, aceştia trebuie ţinuţi într-un loc separat.

Pierderea/furtul telefonului

Înainte de a pleca în vacanţă este recomandat să vă instalaţi una din aplicaţiile ce vă permit să urmăriţi GPS-ul telefonului, în cazul în care acesta dispare. De asemenea, dacă nu reuşiţi să găsiţi telefonul, grăbiţi-vă să suspendaţi serviciile, pentru a evita încărcarea facturii. Nu uitaţi să raportaţi furtul la poliţie.

Obiecte personale furate din camera de hotel

Aţi putea crede că proprietarii hotelului sunt responsabili pentru obiectele personale pe care nu le mai găsiţi după ce le-aţi lăsat în cameră, dar, în majoritatea cazurilor, lucrurile nu stau aşa. Deşi legile de cazare diferă în fiecare stat, în cele mai multe situaţii sunt favorizaţi operatorii..

Mai multe hoteluri percep o taxă suplimentară pentru condiţii de siguranţă, dar nu-şi asumă nicio responsabilitate pentru bunurile de valoare păstrate în cameră, punându-vă la dispoziţie un seif.

În cazul în care vă confruntaţi cu un furt, anunţaţi reprezentanţii hotelului şi poliţia, şi nu uitaţi să contactaţi reprezentantul companiei de asigurări.

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite