Potrivit lui Issam AbdulRahim Kazim, CEO al Dubai Corporation pentru Turism şi Comerţ şi CEE al Virtual Fam – Dubai Tourism, noile protocoale de călătorie emise de Centrul de comandă şi control COVID-19 din Dubai întăresc angajamentul emiratului de a oferi vizitatorilor o experienţă de destinaţie la nivel înalt, dar şi de a le asigura sănătatea şi siguranţa, alături de cea a locuitorilor. Cu sprijinul continuu al părţilor interesate, Dubai Tourism depune un efort puternic pentru a încuraja călătorii să viziteze din nou Dubai şi să se bucure de marea diversitate de oferte în una dintre cele mai sigure destinaţii din lume. Dubaiul a constituit un reper al rezistenţei şi agilităţii pe perioada de vârf a pandemiei.

Întrebarea pe care şi-o adresează oficialii din turism ai emiratului Dubai este când vor avea acelaşi număr de turişti ca înainte de criză. Fireşte, această întrebare şi-o adresează fiecare destinaţie turistică de pe mapamond.

”În prezent, multe ţări se află pe calea recuperării şi a redresării, ceea ce reprezintă un semn minunat şi, cu siguranţă, trebuie să ne concentrăm pe partea pozitivă. Am demonstrat şi am dovedit în trecut că ne adaptăm rapid, muncim mereu din greu şi facem tot posibilul să trecem cu succes de fiecare provocare. Turismul, în general, reprezintă un factor important în viaţa tuturor. Ne familiarizează cu culturi noi, ne face să privim lumea dintr-un unghi diferit şi ne extinde orizonturile. Este probabil să dureze ceva timp până când turismul internaţional îşi va reveni complet, dar vedem că în unele ţări se reia turismul intern şi, de asemenea, că încep zborurile către anumite destinaţii selectate, deci există mulţi indicatori pozitivi”, subliniază Issam Kazim.Issam Kazim, CEO Dubai Corporation pentru Turism şi Comerţ

 

World Expo 2020 va avea loc în 2021-2022

 

Sectorul turistic al Dubaiului pune baze solide unei redeschideri rapide, în funcţie de redeschiderea pieţelor internaţionale şi este gata să accelereze apoi până la reatingerea normalităţii. 2021 se va transforma într-un an extrem de important pentru metropola din Orientul Mijlociu dar şi pentru turismul global. Dubai urmează să găzduiască World Expo 2020 - cel mai mare eveniment de acest fel organizat vreodată în regiunea Orientului Mijlociu, Africa şi Asia de Sud (MEASA) - care oficial a fost reprogramat în a doua jumătate a anului viitor. Mai precis, mega-evenimentul global va avea loc între 1 octombrie 2021 şi 31 martie 2022. Expoziţia Mondială (https://www.expo2020dubai.com/) se va concentra asupra dorinţei colective a unei gândiri noi şi pe identificarea de soluţii pentru unele dintre cele mai mari provocări ale timpului nostru.

Pe lângă aceasta, cu aproape 365 de zile însorite pe tot parcursul anului, Dubai a devenit un hub de divertisment global pentru gastronomie, cumpărături, explorare a unor atracţii iconice, găzduirea de evenimente şi festivaluri, de care mulţi oameni doresc să se bucure.

 

Cum se promovează destinaţia Dubai

 

Ca urmare a blocării globale generate de răspândirea COVID-19, Dubai a lansat cu eficienţă o campanie internaţională în social media, intitulată „Till We Meet Again” (”Până când ne vom întâlni din nou”). Filmul promoţional, lansat în aprilie, prezintă imagini uimitoare ale peisajelor emblematice din Dubai şi experienţe dinamice, inclusiv deşerturi, plaje şi orizontul oraşului. Filmul a generat reacţii emoţionale, amintindu-le turiştilor despre ceea ce înseamnă destinaţia Dubai.

Dubai a oferit mereu, în ultimii 25 de ani, de când a devenit destinaţie turistică, un exemplu eficient de promovare. Anul trecut, Dubai Tourism a consolidat parteneriate puternice cu principalele emisiuni internaţionale şi organizaţii media - inclusiv BBC, CNN, Bloomberg, CNBC, The Times Group şi Euronews NBC - care au difuzat peste 1.500 de minute editoriale originale dedicate Dubaiului. Aceste parteneriate extrem de personalizate au oferit un flux de conţinut relevant şi interesant pe platforme media orientate către afaceri şi stilul de viaţă, de la interviuri cu liderii de afaceri ai oraşului şi amănunte despre start-up-uri inovatoare, până la instantanee ale spiritului antreprenorial din Dubai. În epoca post-COVID Dubai va prezenta un oraş care nu numai că oferă un mediu în care afacerile şi ideile pot prospera, dar în care siguranţa şi securitatea tuturor rezidenţilor şi vizitatorilor rămân primordiale.

Înainte de restricţiile globale de călătorie cauzate de pandemia COVID-19, industria turistică din Dubai a început un an 2020 pe o traiectorie puternică, primind 3,27 milioane de turişti străini în ianuarie-februarie, o creştere de peste 4,2% faţă de aceeaşi perioadă din 2019. Conform analizei recente a motoarelor de căutare dedicate turismului, precum Booking.com sau Expedia, clienţii caută călătorii către acele destinaţii care sunt printre cele mai populare chiar şi în perioadele „normale”. Dubai este menţionat drept una dintre destinaţiile de top pe care le caută turiştii

Rapoartele timpurii pentru rezervările online înregistrate de companiile aeriene Emirates şi FlyDubai sunt extrem de pozitive, în special pentru categoriile de persoane fizice şi grupuri mici, şi indică un interes crescut pentru destinaţia Dubai.

Turistii care doresc să viziteze Dubaiul trebuie să deţină, la ora actuală, o asigurare medicală de călătorie care acoperă COVID-19. Turiştilor li se recomandă, de asemenea, să efectueze un test PCR cu maxim 96 de ore înainte de data călătoriei. Dacă nu au apucat să facă acest lucru, vor putea efectua gratuit un test PCR pe aeroporturile din Dubai. Pentru mai multe informaţii, poate fi vizitat site-ul  https://www.visitdubai.com/en/articles/coronavirus-advisory. De asemenea, în cadrul procedurilor de siguranţă, turiştii trebuie să descarce aplicaţia COVID-19 DXB (https://apps.apple.com/app/covid19-dxb-smart-app/id1504818399 ).

 

Cum au sprijinit economia Emiratele Arabe Unite

 

Issam Kazim ne informează că aşa cum conducerea Dubaiului şi a Emiratelor Arabe Unite a acţionat rapid şi decisiv pentru a proteja sănătatea şi siguranţa rezidenţilor şi vizitatorilor de la începutul pandemiei globale COVID-19, tot la fel de rapid a implementat şi o gamă largă de măsuri şi politici pentru salvgardarea comunităţii de afaceri, inclusiv pentru IMM-urile care continuă să fie elementul de viaţă al economiei. O mare parte a acestor eforturi a fost constituită de un pachet de stimulare guvernamentală, la nivelul Emiratelor, în valoare de aproape 70 de miliarde de dolari SUA, pentru a susţine lichiditatea băncilor care, la rândul lor, au oferit IMM-urilor şi altor întreprinderi reduceri ale taxelor de cont şi soldurilor minime lunare, creşterea liniilor de credit, rambursarea sumelor pentru concedii şi perioade de graţie a împrumutului.

În Dubai a fost oferit un pachet de stimulare economică de 408 milioane USD, alături de suspendarea taxelor comerciale, de recuperarea unei părţi din taxele vamale la produsele importate vândute la nivel local, de reduceri la facturile la utilităţi şi la taxe ale municipalităţii.

Între timp, în zonele economice libere ale Emiratelor, stimulentele economice au inclus amânarea plăţilor pentru chirii, restituirea depozitelor de garanţie, anularea amenzilor şi a contractelor temporare care au permis libera circulaţie a forţei de muncă între diferite companii. O serie de dezvoltatori majori, proprietari şi furnizori de servicii au implementat, de asemenea, măsuri, inclusiv reducerea chiriilor sau renunţarea la taxe şi fonduri speciale de sprijin.