Cum putem evita răul de maşină, frica de apă sau de înălţime

Cum putem evita răul de maşină, frica de apă sau de înălţime

Fie că aveţi rău de apă, de înălţime sau organsimul nu suportă drumurile lungi cu maşina, există remedii pentru fiecare din aceste probleme. Specialiştii recomandă câteva metode prin care putem evita răul de mişcare.

Ştiri pe aceeaşi temă

Răul de mişcare poate deveni factorul care strică planurile de vacanţă ale întregii familii. Fie că vi se face rău când călătoriţi cu avionul, cu braca sau cu maşina, există metode prin care putem evita răul de mişcare.

Evitaţi factorii declanşatori

Nu călători cu avioane mici pentru că starea de rău şi nesiguranţă vor fi accentuate. În cazul în care urci pe bărci de dimensiuni medii, păstrează-ţi un loc pe centru pentru a evita ca mişcarea apei să îţi creeze stări de greaţă. Într-o maşină, cel mai rău loc pe care îl poţi alege este în spate, deoarece îţi va fi greu să vezi direcţia de mers, scrie The Guradian.  

Păstrează-ţi privirea îndreptată către orizont

Cea mai bună explicaţie pentru răul de mişcare este teoria conflictelor senzoriale, care reprezintă o lipsă a sincronizării între ceea ce văd ochii şi informaţiile despre mişcarea detectată de urechea interioară. Cu cât mai multe indicii din afară, cu atât mai puţine şanse să resimţiţi starea de rău. Păstraţi-vă privire îndreptată către orizont şi încercaţi să înţelegeţi procesul mişcării. Ascultatul muzicii este un lucru care ajută la evitarea răului de mişcare, lucru certificat şi de studii. În schimb, alcoolul şi nicotina înrăutăţesc situaţia.

Apelaţi la medicaţie

Medicul vă poate veni în ajutor cu prescripţia unor medicamente ce pot preveni răul de mişcare. Acestea ar trebui administrate cu aproximativ două ore înainte de a porni la drum, pentru că odată ce aţi început să vă simţiţi rău, comprimatele sunt inutile. Medicina naturistă recomandă ghimbirul, dar nu există dovezi ale eficienţei acestuia în prevenirea răului de mişcare.

Conştientizarea respiraţiei

Conştientizarea respiraţiei este de multe ori la fel de eficientă precum un medicament. Exerciţiile de respiraţie vor schimba focusul de pe stare de rău şi va împiedica apariţia senzaţiei de vomă.

Obişnuinţa cu mediul

Strategia cea mai eficientă pe termen lung este cea folosită şi de armată: obişnuinţa cu mediul. Expuneţi-vă mediului în care urmează să staţi – pe apă, la înălţime sau drumuri scurte cu maşina –, pentru a vă obişnui organismul cu astfel de senzaţii.  

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: