Cum încearcă statele lumii să atragă din nou turiştii. O ţară oferă 3.000 de dolari pentru călătorii care se infectează cu coronavirus pe teritoriul ei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Industria turismului încearcă să-şi atragă clienţii cu oferte variate                              FOTO: Shutterstock
Industria turismului încearcă să-şi atragă clienţii cu oferte variate                              FOTO: Shutterstock

În timp ce România se conturează pe harta Europei ca un focar de coronavirus, restul ţărilor ridică gradual restricţiile, permiţând hotelurilor şi resorturilor să se redeschidă. Călătoritul dintr-o ţară în alta devine, din nou, o realitate. După luni de zile în care turismul a stagnat, turiştilor li se promit multe în următoarele vacanţe, cele din noua eră a călătoriilor.

Din Balcani, în America, şi până în Thailanda, toată lumea promite în această perioadă vacanţe de vis în care ofertele vin una după alta, arată CNN. De pildă, în sudul Mexicului, în Cancun, a fost lansată campania „Vino în Cancun 2x1” („Come to Cancun 2x1”) care oferă două nopţi gratuite la hotel la fiecare două nopţi plătite, adăugând şi returnarea valorii unui bilet de avion pentru ca vizitatorii să poată să vină cu un prieten.

În SUA, încă din luna mai, Derek Stevens, proprietarul unui cazino, oferea 1.000 de bilete pentru zboruri interne către Las Vegas – totul, pentru ca turismul domestic să înceapă cu dreptul după ce pandemia de coronavirus avea să-şi piardă din puteri. În Bulgaria, deşi turiştii încă trebuie să-şi plătească biletele de avion şi hotelul, aceştia nu mai trebuie să dea banii şi pe şezlonguri, umbrele sau un loc la masă pe cele mai căutate plaje. În Elveţia, patronatele din turism din Geneva au lansat „Cutiile Geneva” („Geneva Boxes), pachete speciale care oferă reduceri de până la 65%.

Bani pentru infectare

Unele ţări au decis, în schimb, să se axeze pe asigurarea vizitatorilor că vacanţa lor se va desfăura în cele mai sigure condiţii, plusând chiar şi cu sume de bani în cazul în care turiştii contactează virusul pe teritoriul lor. Este cazul Uzbekistanului, de pildă, care, prin programul „Uzbekistan: Călătorii sigure garantate” („Uzbekistan: Safe Travel Guaranteed”) oferă suma de 3.000 de dolari pentru fiecare turist care se infectează în vacanţă. Pe de altă parte, Cipru, care şi-a redeschis graniţele pentru anumite ţări în iunie, le va acoperi turiştilor care se infectează în timpul şederii pe insula mediteraneeană costurile pentru găzduire, mâncare, băutură şi medicamente.

Turiştii sunt temători

Chiar dacă unele oferte pot suna bine, mulţi turişti se tem încă să călătorească. Anul acesta, frica de virus e mai puternică decât dorinţa unei vacanţe. Conform unui sondaj realizat recent de International Air Transport Association, 33% dintre respondenţi au declarat că ar evita călătoritul în viitorul apropiat pentru a reduce riscul de a se infecta cu coronavirus. Deşi scăderea preţurilor este un stimulent bun, ea funcţionează doar pe termen scurt, pentru că, pe termen lung, călătorii se vor axa pe siguranţă decât pe preţ, a explicat pentru CNN, Joanna Lord: „Pe termen lung, ne aşteptăm ca preţurile să reflecte rezervările care oferă mai multă flexibilitate, siguranţă şi încredere pentru client. În absenţa unui vaccin, aceşti factori vor fi mai importanţi pentru călători şi ar putea să le permită transportatorilor să taxeze mai mult”. Din acest punct de vedere, campania Uzbekistanului s-ar putea să fie mult mai eficientă, pe termen lung, decât reducerile de preţ.

Vacanţele în străinătate încă sunt într-un proces lent de recuperare, în special în cazul unor destinaţii precum Spania sau Melbourne, Australia, care au anunţat o nouă etapă de carantinare, la scurt timp după relaxarea restricţiilor. Chiar şi aşa, se pare că mulţi oameni s-au interesat de vacanţe în ţările care au dat undă verde, ca Spania sau Marea Britanie, după cum o arată căutările online.

„Ştim din crizele anterioare că industria de travel e rezilientă“

Astfel de căutări nu înseamnă neapărat că industria de travel îşi va reveni prea curând, experţii sugerând chiar că lucrurile s-ar putea să nu-şi mai revină niciodată. „Nu sunt sigură că sectorul de travel va mai fi vreodată identic cu felul în care era înainte de Covid-19. În ceea ce priveşte operarea la capacitate maximă, s-ar putea să dureze ani până să ajungem din nou la asta. Dar ştim din crizele anterioare că industria de travel e rezilientă“, a declarat Lori Pennington-Gray, profesoară şi directoare a Initiativei de Managementul Crizei în Turism, de la Universitatea din Florida.

Conform Biroului de Statistică în Transporturi al SUA, a durat aproape trei ani pentru ca industria de transport aerian să-şi revină după atacurile teroriste din 11 sepembrie 2001. „Industria de travel o să-şi revină, dar nu o să se întâmple mâine“, a adăugat Pennington-Gray.

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite