Clipul de promovare a României a fost tradus în 16 limbi străine, inclusiv în latină

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Clipul de promovare a României a fost tradus în 16 limbi străine, printre care şi limbi mai exotice precum arabă, chineză şi japoneză, şi chiar şi în latină, a anunţat joi ministrul Turismului Bogdan Trif.

„Este pentru prima dată când România are un clip de promovare turistică tradus în atât de multe limbi străine. Pe lângă traducerile în limba engleză, franceză şi spaniolă mi-am dorit ca acest clip de promovare să ajungă pe cât mai multe pieţe din străinătate tradus în limbile ţărilor unde ne dorim să ne promovăm. Mă bucur că acest lucru a fost realizabil cu ajutorul profesorilor din cadrul Facultăţii de Limbi şi Literaturi Străine – Universitatea din Bucureşti, cu care avem un parteneriat şi care au făcut posibil să avem nu mai puţin de 16 subtitrări în limbi diferite, inclusiv arabă, chineză şi japoneză”, a declarat Bogdan Trif, în cadrul unei conferinţe de presă.

El a subliniat faptul că „filmul de promovare a României a câştigat o popularitate impresionantă pe reţelele de socializare, astfel că doar pe pagina de Facebook a Ministerului Turismului a fost înregistrat un impact de aproape 7 milioane de oameni, iar 56.000 dintre aceştia au distribuit clipul României pe paginile personale şi 35 de mii au postat reacţii pozitive”. Toaţe acestea, în doar 3 săptămâni de la postarea clipului pe pagina ministerului, a precizat ministrul.

Laura Sitaru, prodecan al Facultăţii de Limbi Străine din Universitatea Bucureşti, a subliniat că traducerea clipului de promovare a fost făcută şi în limbi din Balcani şi chiar în arabă.

„Ministrul a solicitat sprijinul nostru de a traduce în cât mai multe limbi străine textul clipului de promovare a României, urmând ca într-o etapă ulterioară să asigurăm şi dublajul. (...) Avem în acest moment textul clipului de promovare tradus în 16 limbi. Domnul ministru a menţionat limbile din Asia, japoneză şi chineză, dar este tradus şi în arabă. Cred că şi din lumea arabă o să avem nu numai turişti ci şi investitori. Clipul este tradus şi în principalele limbi din Balcani, în croată, sârbă, bulgară. De asemenea, este tradus în polonă şi în limba rusă, în limbile mari de circulaţie, engleza, franceză şi germană şi avem şi varianta în limba latină, ceva mai puţin obişnuit, dar vizita Papei este un motiv bun”, a spus Sitaru, potrivit Hotnews.

Ministerul Turismului a lansat la mijlocul lunii martie noul clip de promovare a României, „ca destinaţie ideală pentru 365 de zile de vacanţă pe an”. Filmul cuprinde imagini reprezentative pentru toate formele de turism din ţara noastră.

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite