Ce este terapia prin râs şi cum putem scăpa de stres cu ajutorul ei

Ce este terapia prin râs şi cum putem scăpa de stres cu ajutorul ei

Ce este terapia prin ras si cum putem scapa de stres cu ajutorul acesteia

Râsul este o modalitate simplă de a reduce stresul din viaţa ta şi te poate ajuta să faci faţă unui stil de viaţă stresant. Râsul oferă un antrenament pe scară largă pentru muşchii tăi şi eliberează un val de endorfine. Din moment ce mintea ta nu poate distinge râsul real şi cel fals, tot ceea ce te face să chicoteşti va avea un impact pozitiv.

Ştiri pe aceeaşi temă

Zi după zi, aceeaşi rutină te obligă să faci parte dintr-un carusel din care crezi că nu mai poţi coborî. Stresul aduce cu sine numeroase probleme de sănătate, acestea la rândul lor aducând numeroase cauze pentru care „nu poţi fi fericit“. Probabil, te regăseşti în sintagmele „Nu am suficient timp pentru pasiunile mele“, „Serviciul îmi ocupă tot timpul“, „Copilul îmi ocupă tot timpul“, „Nu m-am mai distrat de ani“. Îţi mai aduci aminte ultima dată când ai râs cu poftă şi ai lăsat toate grijile deoparte? Când nu ai ştiut dacă a trecut un minut sau o oră, ci îţi aminteşti cât de bine te-ai simţit?

Simona Nicolăescu, psihoterapeut, coach şi susţinător al vieţii echilibrate în România explică ce este terapia prin râs şi cum putem elimina stresul cu ajutorul acesteia:

Terapia prin râs îşi propune să îi facă pe oameni să râdă atât în sesiuni de grup, cât şi individuale şi poate ajuta la reducerea stresului, la sporirea fericrii, precum şi la îmbunătăţirea abilităţilor interpersonale.

Râsul terapeutic

De-a lungul timpului, cercetătorii au efectuat studii pentru a explora impactul râsului asupra sănătăţii. După evaluarea participanţilor înainte şi după un eveniment plin de umor, studiile au arătat că episoadele de râs au ajutat la reducerea durerii, la scăderea hormonilor legaţi de stres şi la stimularea sistemului imunitar la participanţi.

Râsul te poate ajuta să te simţi mai bine în legătură cu tine şi cu cei din jurul tău. Când râzi, niciun alt gând nu îţi vine în minte. Râsul poate, de asemenea, să provoace schimbări fizice în organism. După ce ai râs doar câteva minute este foarte probabil să te simţi mai bine ore întregi.

Potrivit unor studii recente, terapia prin râs poate oferi o serie de beneficii, cum ar fi:

  • Îmbunătăţeşte aportul de oxigen;
  • Relaxează muşchii întregului corp;
  • Declanşează eliberarea endorfinelor;
  • Echilibrează tensiunea arterială;
  • Îmbunătăţeşte funcţiile mentale (vigilenţa, memoria, creativitatea);
  • Îmbunătăţeşte calitatea somnului;
  • Consolidează legăturile sociale.

Dr. Fry a început să examineze efectele fiziologice ale râsului la sfârşitul anilor 1960 şi este considerat tatăl „gelotologiei“ (ştiinţa râsetelor). Acesta a demonstrat că râsetele oferă un exerciţiu fizic bun şi poate scădea şansele de infecţii respiratorii. El a arătat că râsul determină corpul nostru să producă endorfine (analgezice naturale).

Inspirat de Norman Cousins, Dr. Berk şi echipa sa de cercetători din domeniul psihologiei neuro-imunologice (PNI) au studiat impactul fizic al râsului.

Într-un studiu, pacienţii cu atac de cord au fost împărţiţi în două grupuri: o jumătate a fost plasată sub îngrijire medicală standard, iar cealaltă jumătate a vizionat filme pline de umor timp de 30 de minute în fiecare zi.

După un an, „grupul umor“ a avut mai puţine aritmii, tensiune arterială scăzută, niveluri mai scăzute ale hormonilor de stres şi a necesitat doze mai mici de medicamente. „Grupul non-umor“ a avut de două ori şi jumătate mai multe atacuri recidivante decât grupul de umor (50% faţă de 20%).

Simona Nicolaescu a dezvoltat LifeFit, un program unic pentru a produce schimbări profunde în vieţile liderilor din România, cu deschiderea porţilor către propriul subconştient, trasarea unui plan clar pentru a-şi atinge visurile, vitalitate fizică şi psihică crescută.

A inclus mare parte a învăţăturilor extrase din diferitele experienţe ca antreprenor, lider, mamă şi din diferite formări pe care le are: psihoterapie ericksoniană, hipnoză, coaching, silent retreat, terapie cranio-sacrală, mind power.

Lucrează în sesiuni individuale cu angajaţii din România pentru a îi ajuta să ducă o viaţă mai echilibrată din punct de vedere emoţional, pentru a se bucura mai mult de viaţa pe care o au.

Ţine workshopuri pe teme precum: Sleep better, Stress Management, Mind focus, Tehnici de relaxare.

Desemnată „Antreprenorul anului“ în 2013, Simona Nicolaescu şi-a dedicat ultimii opt ani din cariera sa profesională susţinerii şi promovării vieţii echilibrate prin proiecte creative adresate mediului de afaceri, derulate în premieră în România.

Sub semnătura sa au luat naştere primul program de well-being pentru angajaţii companiilor, în anul 2010, şi primul audio-book pentru diminuarea stresului, în anul 2014, intitulat „Tehnici de reducere a stresului“.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: