Bloomberg laudă proiectul ecoturistic al lui Ivan Patzaichin: turismul românesc vrea să pună mai mult accent pe Delta Dunării şi mai puţin pe Dracula

Bloomberg laudă proiectul ecoturistic al lui Ivan Patzaichin: turismul românesc vrea să pună mai mult accent pe Delta Dunării şi mai puţin pe Dracula

Prin proiectul dezvoltat de Ivan Patzaichin şi de partenerul său, Teodor Floru, sunt angajaţi pescarii din localităţile izolate pentru a le arăta turiştilor moduri tradiţionale de pescuit şi gătit. FOTO Arhiva

Agenţia americană de ştiri Bloomberg scrie despre eforturile pe care antreprenorii români le fac pentru a-şi promova ţara, al doilea cel mai sărac stat din Uniunea Europeană, oferind ca exemplu proiectul RowMania desfăşurat în Delta Dunării de canoistul Ivan Patzaichin, cvadruplu laureat cu aur la Jocurile Olimpice.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pe ţărmul estic al României rustice, unde Dunărea lungă de 2.860 km se varsă în Marea Neagră, Ivan Patzaichin, de patru ori medaliat olimpic, vede oportunităţi. Merge de-a lungul fluviului şi investeşte în crearea unei afaceri eco pentru turişti, printre crini sălbatici şi salcii, care speră că vor aduce capital în una dintre cele mai sărace zone din România, notează Bloomberg.

"Vrem să le arătăm locuitorilor că există şi alte modalităţi prin care poţi să îţi asiguri traiul. Vrem să se unească şi să pună la punct mici comunităţi care să lucreze împreună, să deschidă pensiuni şi să găzduiască oaspeţi cărora să le arate modul tradiţional de viaţă", după cum descrie Ivan Patzaichin ceea ce doreşte să realizeze în cadrul proiectului ecoturistic.

Prin proiectul dezvoltat de Ivan Patzaichin şi de partenerul său, Teodor Floru, sunt angajaţi pescarii din localităţile izolate pentru a le arăta turiştilor moduri tradiţionale de pescuit şi gătit. În cadrul proiectului, se doreşte să se finanţeze cu fonduri structurale o întreagă reţea de agest gen, care deocamdată numără 120 de oameni, pentru a le arăta ”localnicilor din Deltă cum să supravieţuiască într-o lume modernă prin care călătoresc turişti bogaţi”, conform Bloomberg.

Bloomberg arată că românii încearcă să schimbe imaginea unei ţări sărace, cunoscută în special pentru legenda lui Dracula, într-o destinaţie cu plaje neatinse, culturi de viţă de vie, spa-uri şi staţiuni montane, într-un moment în care economiştii consideră că îngrijorările legate de Brexit şi de Orientul Mijlociu vor duce la reorientarea atenţiei investitorilor spre fostele ţări comuniste,
"Vrem să le arătăm locuitorilor că există şi alte modalităţi prin care pot să-şi asigure traiul. Vrem să se unească şi să formeze mici comunităţi care să lucreze împreună, să înfiinţeze pensiuni şi să le arate oaspeţilor modul tradiţional de viaţă", a mai declarat Patzaichin.

Am avut mereu o responsabilitate faţă de oamenii din Deltă, mereu am simţit că am ajuns unde sunt azi şi datorită lor, mai spune fostul sportiv de performanţă. 

Bloomberg notează că numărul turiştilor străini şi al expatriaţilor a crescut constant în România, iar percepţia unui climat de afaceri îmbunătăţit ajută la atragerea investitorilor. Se mai precizează că guvernul a decis să cheltuie aproximativ trei milioane de euro pentru promovarea turismului în acest an, dar şi că anul trecut România a atras 120 de noi investiţii în turism, pe fondul creşterii numărului de turişti şi a sumelor cheltuite, în medie, de o persoană.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările