VIDEO Unde şi-au petrecut românii vacanţa anul acesta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La finalul sezonului estival, se trage linia şi se numără banii. Cum a evoluat turismul românesc în acest sezon, dar şi ce preferinţe au avut turiştii autohtoni sunt câteva dintre subiectele care s-au discutat, miercuri, la Adevărul Live.

Răzvan Pascu, consultant în marketing turistic şi director al agenţiei Travel Communication România, şi Traian Bădulescu, consultant în turism,au fost invitaţi în platoul „Adevărul” pentru a discuta cele mai importante aspecte ale sezonului turistic ce este pe cale să se încheie. 

Cu toate că de la 1 septembrie intră în vigoare programul „Litoralul pentru toţi”, majoritatea românilor s-au întors deja din vacanţa de vară, din alte ţări sau de pe litoralul românesc. 


Cele mai importante declaraţii:

Întrebat care au fost destinaţiile preferate ale românilor în acest sezon estival,Traian Bădulescu, consultant în turism, a afirmat că opţiunile realizate de aceştia sunt similare anilor trecuţi: „Destinaţia numărul unu rămâne litoralul românesc. Pe extern, se observă o creştere a Greciei, care este cea mai apreciată destinaţie exotică, urmată fiind de Bulgaria şi Turcia“.

Potrivit unor date emise de copania de turism Happy Tour, aproximativ 7.000 de români au ales, anul acesta, să-şi petreacă vacanţa pe litoralul turcesc, în Antalya. Care este motivul din spatele acestei opţiuni?

„Turcii investesc foarte mult în ceea ce înseamnă infrastructură. Iar românii sunt mari amatori de lux. Un sejur în Turcia începe de la 300 de euro pe persoană, dar românii nu se feresc de astfel de preţuri. De ce? Simplu. Există o categorie de români care merge în vacanţă nu pentru a vizita o ţară, ci pentru că acolo există all inclusive“, a explicat Răzvan Pascu.

Turistul român: interesat de confort sau, mai degrabă, de noutate?

„Dacă vorbim de turismul de masă, majoritatea merge în locurile deja cunoscute, motiv pentru care Bulgaria se află în continuare în topul preferinţelor româneşti. Dacă vorbim de turismul de nişă, aici există o categorie de oameni care caută circuite exotice. De regulă, aceştia vor să ajungă în Asia, Republica Dominicană sau în Cambodgia“, a adăugat Pascu.

Discutând despre preferinţele românilor în ceea ce priveşte regimul all inclusive, Traian Bădulescu este convins că sistemul nostru este similar fraţilor bulgari şi că, în Mamaia, deja există şase sau şapte hoteluri care oferă astfel de pachete. „Mamaia are cele mai multe hoteluri all inclusive, adică şase sau şapte, cu preţuri similar celor din Bulgaria. O familie cu un copil, cu vârsta sub 12 ani, plăteşte între 600 şi 900 de euro pentru un sejur de şase, respectiv şapte nopţi. Astăzi, românul vrea calitate plus că sistemul nostru all inclusive este similar celui din Bulgaria“, a explicat consultantul în turism.

În ultimii ani, s-a înregistrat o creştere vizavi de ofertele valabile în ţară, pe litoralul românesc. De ce aleg românii să-şi petreacă concediul în ţară, la mare?

„Promovarea din ce în ce mai agresivă la noi este cauza acestor opţiuni. Din punctul meu de vedere, Mamaia rămâne perla staţiunilor din România şi cred că, în anii următori, va creşte şi mai mult preţurile şi se va diferenţia şi mai mult de celelalte staţiuni“, este de părere Răzvan Pascu.

Cum rămâne cu restul staţiunilor româneşti?

„Mamaia este Ibiza Europei de Est. Eforiile s-au definit ca staţiuni de famile, în timp ce Vama Veche rămâne cu nonconformismul ei. Mamaia are şi un avantaj datorită primarului ei care s-a implicat activ în promovarea imaginii ei. Pe de altă parte, partea sudică a fost lasată în paragină, chiar dacă există trei, patru hoteluri strălucite acolo. Vama Veche şi Mamaia rămân staţiuni de nişă, tocmai de aceea au succes“, argumentează Traian Bădulescu.

Anul aceste peste 10.000 de români au ales să-şi petreacă vacanţa în staţiunea balneară Amara. Este acest tip de turism unul de viitor?

Adevărul Live: unde şi-au petrecut românii vacanţa, în acest an?

„Da. Acum câţiva ani, cineva îmi spunea că ar trebui să ne concetrăm mai mult pe pe turismul balnear. Spre exemplu, Ungaria a reuşit să-şi promoveze imaginea cu ajutorul staţiunilor balneare, chiar dacă au mai puţine decât noi, românii. Mai mult, turismul balnear este un turism ce se poate practica pe toată perioada anului“, a adăugat Bădulescu.

Care sunt primele trei destinaţii exotice ale românilor?

„Thailanda este prima alegere pentru luna de miere a românilor şi ocupă primul loc în acest clasament. Vietnam şi Cambodgia, Insulele Bali, Sri Lanka. Dacă trecem pe continentul american, vorbim de Mexic şi Cuba“, argumentează Răzvan Pascu.

Turistul român apelează la serviciile unei agenţii sau merge pe cont propriu într-o vacanţă?

„Eu am fost printr-o agenţie de turism în Peru, dacă aş fi fost pe cont propriu n-aş fi putut să vizitez tot ce-am vizitat. În Thailanda, poţi să mergi pe cont propriu. În Republica Dominicană, din nou, ar trebui să apelezi la oagenţie turistică. Pot spune că românii au început să înţeleagă conceptul de early booking“. explică Pascu.

Românii pereferă early booking sau ofertele last-minute?

„Cu siguranţă, românii sunt fani early booking, motiv pentru care 30 %, respectiv 40% din turiştii români îşi rezervă deja vacanţele cu patru, cinci luni mai înainte. Avem şi amatori de last-minute, dar aceştia sunt, în general, oameni cu un program flexibil. Chiar şi în România am remarcat că s-au lansat deja pachete pentru vacanţa de iarnă la care primeşti reduceri până la 10%“, explică Traian Bădulescu.

Unul dintre motivele pentru care românii nu-şi procură un pachet last-minute, după cum afirmă specialistul Răzvan Pascu, este neîncrederea în agenţiile de turism. „Trebuie să te documentezi înainte să soliciţi serviciile unei agenţii. Românii pleacă o dată sau de două ori, pe an, într-o vacanţă, aşadar este cazul ca aceştia să fie informaţi“, punctează Pascu. 

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite