Între adevăr şi minciună: câtă încredere poţi avea în recenziile de pe site-urile de călătorie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

În dorinţa de a petrece vacanţa perfectă, milioane de turişti încearcă să afle cât mai multe informaţii despre destinaţia aleasă, hotelul unde se vor caza sau despre restaurantele în care vor lua masa. Dar adesea observă că imaginea pe care şi-au format-o consultând un site ca tripadvisor.com este departe de ceea ce le oferă realitatea.

O anchetă jurnalistică publicată de Daily Mail pune într-o lumină destul de proastă cel mai important site destinat turismului, tripadvisor.com

Jurnaliştii publicaţiei britanice se întreabă retoric dacă poţi avea încredere în ceea ce se postează pe site, ţinând cont de nenumăratele „scăpări“ ale managerilor acestei afaceri de milioane de euro, care se presupune că veghează ca turiştii din întreaga lume să nu fie induşi în eroare sau manipulaţi de persoane direct interesate să obţină diverse beneficii. 

Restaurant pe most de momeală 

Cel mai recent incident, care ridică semne de întrebare legate de posibilitatea angajaţilor respectivului site de a controla ceea ce se întâmplă în propria ogradă, se referă la o farsă făcută de un om de afaceri din Anglia tocmai pentru a dovedi că TripAdvisor nu are capacitatea de a se descurca în hăţişul milionelor de postări. Asta în condiţiile în care reprezentanţii companiei asigură că 100 de angajaţi se ocupă exclusiv de investigarea recenziilor suspecte, cu ajutorul unui sistem anti-fraudă bazat pe un algoritm sofisticat care filtrează comentariile şi ajută la identificarea persoanelor de rea credinţă.

Afaceristul a prezentat, sub pseudonimul „Oscar Parrot“, un restaurant extraordinar localizat, chipurile, în Brixham, Marea Britanie, unde clienţilor li se pescuia pe loc tipul de peşte care ar fi dorit să le fie preparat.

Restaurantul avea deja recenzii pozitive şi persoanele interesate să viziteze un asemenea local nu au întârziat să apară şi să întrebe dacă pot face o rezervare. Chiar dacă Oscar le-a răspuns pe email şi i-a avertizat că locurile sunt ocupate pentru luni de zile, se pare că unele persoane au încercat să găsească restaurantul în speranţa că vor avea norocul să prindă o masă liberă.

Lauda de sine...

De asemenea, managerul unui hotel din Sydney, Australia, a fost prins, dar nu de către angajaţii tripadvisor, după ce postase nenumărate comentarii laudative la adresa stabilimentului pe care îl conducea, în vreme ce-şi înfierase competitorii cu tot felul de acuzaţii menite să îndepărteze clienţii. 

Un alt caz este cel al unui fost director al reţelei de hoteluri Anccor din Asia, care sub pseudonimul „Trevor“ a postat 106 recenzii despre hoteluri din 43 de oraşe.

Dincolo de contestarea veridicităţii multora dintre informaţiile postate pe site-uri de tipul tripadvisor.com, alte voci acuză faptul că recenziile pozitive ar fi selectate în mod special de moderatori, în detrimentul celor mai puţin laudative sau negative. Astfel, acest tip de site-uri s-ar transforma într-un foarte eficient mijloc de promovare a „actorilor“ din industria turismului. 

Tripadvisor.com înregistrează 70 de recenzii în fiecare minut, are 230 de milioane de vizitatori unici pe lună, interesaţi de cele aproape 3 milioane de hoteluri, restaurante şi alte atracţii turistice găzduite pe site.

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite