În jurul lumii. Dubai (1)

Începând de astăzi, vă invit să călătoriţi cu noi în jurul lumii, printr-o serie de articole şi galerii foto originale, realizate de mine şi de Vlad Semen, fotograful si partenerul meu. Prima oprire: Dubai.

În 2009 am avut un vis: să călătoresc şi să scriu despre asta. Pe vremea aceea eram angajată într-o corporaţie (ca jurnalist) şi îmi plăcea foarte mult munca mea. Doar că... îmi doream mai mult. După o călătorie la Amsterdam, am înţeles că asta voi face toata viaţa - voi explora şi descoperi lumea asta minunată. Au urmat ani şi ani de călătorii, de vise împlinite, de proiecte frumoase.

În 2014 am început să scriu pentru publicaţii internaţionale de renume - The Huffington Post, CNN, BuzzFeed, Ashton Kutcher's Magazine A+, am făcut turul României pentru a-mi promova ţara, am creat primul curs de travel writing din România şi am lucrat cu studenţi minunaţi. Visele lor se împlineau pas cu pas, iar eu îmi doream din ce în ce mai mult să fiu din nou pe drum.

Astfel, în mai 2016, ne-am luat rucsacii în spate şi am plecat în lume. Ştiam ca vrem să mergem în Asia de SE, însă nu aveam un plan concret. Cel mai bun drum spre Asia mi s-a părut prin Dubai, pentru că oricum nu văzusem oraşul şi îmi doream să ajung la Burj al Arab. Plus, diferenţa au făcut-o biletele ieftine de avion cu WizzAir. Şi aşa a început aventura noastră prin lume...

Iată ce am văzut / făcut noi în Dubai în trei zile:

1. Ne-am cazat la un hotel în centrul oraşului, lângă linia de metrou, ca să ne putem deplasa cu uşurinţă. Transportul în oraş este ieftin, bun şi rapid, există linia roşie care merge de la Aeroportul Internaţional (DXB) până în centru şi apoi până la Ibn Battuta, staţia de unde poţi lua autobuzul F55 spre celălalt aeroport - DWC - unde aterizează şi decolează WizzAir

2. Am fost la un brunch la Burj Al Arab. Chiar dacă nu-ţi permiţi să te cazezi acolo, un prânz sau o cină la celebrul hotel te vor impresiona cu siguranţă.

3. Pentru că aveam foarte puţin timp la dispoziţie, ne-am cumpărat un bilet pentru autobuzul turistic Big Bus Dubai. Acesta are trei rute care acoperă tot oraşul, ai inclus un safari în deşert, plus două croaziere, cu prezentarea tuturor obiectivelor de pe traseu.

4. Am fost la plajă - recomand JBR Beach Dubai. Vei găsi acolo nisip alb scăldat de apele calde ale golfului, zgârie-nori, cămile prietenoase, baruri şi restaurante. Skyline-ul este impresionant!

5. Ne-am plimbat noaptea prin Dubai Marina, admirând luminile celor mai înalte clădiri din lume.

6. Am mers într-o croazieră prin Dubai Creek, partea veche şi foarte frumoasă a oraşului. Am luat prânzul pe barcă, am făcut o mulţime de poze la yachturi şi am admirat apusul.

7. Am fost în Mall of The Emirates, însă nu la shopping, ci la pârtiile de ski şi la fabulosul hotel Kempinski - care are camere cu vedere la munte şi zăpadă. Tot în cadrul hotelului Kempinski, am participat şi la o după-amiază spaniolă, la restaurantul Salero - recomand mâncarea şi băuturile de acolo, preţuri excelente, gust desăvârşit.

Iubesc Dubaiul. Este un loc în care mi-ar plăcea să trăiesc şi să muncesc. Iar miturile legate de căldură, de localnici neprietenoşi, de preţuri sau de condiţii - sunt exact atât: nişte mituri.

Fotografii realizate de Vlad Semen, cu Canon 6D & obiectiv Canon EF 24-105mm f/4.