6 mituri despre zborul cu avionul, desfiinţate de un pilot sătul ca oamenii să se teamă de poveşti de adormit copiii

6 mituri despre zborul cu avionul, desfiinţate de un pilot sătul ca oamenii să se teamă de poveşti de adormit copiii

Când avionul este presurizat, uşa este oricum blocată de presiunea imensă care acţionează asupra fuselajului în timpul zborului la mare altitudine. Ar fi nevoie de un cric hidraulic ca să ai vreo şansă să o deschizi, iar astfel de obiecte nu se permise la bordul avionului, punctează ironic pilotul. FOTO gofar.aircanada.com

Sătul să vadă că oamenii cred în tot felul de minunăţii legate de zborul cu avionul, un pilot a decis să demonteze măcar o parte din aceste mituri care continuă să-i sperie pe mulţi şi să alimenteze frica de călătoriile pe calea aerului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pilotul britanic Patrick Smith, autor al cărţii „Cockpit Confidential”, care are şi un blog unde oferă informaţii interesante despre ceea ce presupune munca sa, a explicat în publicaţia „The Independent” adevărul din spatele celor mai cunoscute mituri legate de zborul cu avionul.

Avioanele evacuează fecalele în timpul zborului

Este un mit care circulă de zeci de ani, dar fără să aibă vreo bază reală. Rezervoarele păstrează fecalele până când aeronava aterizează, apoi sunt golite de personalul specializat de pe aeroport.

Aerul din avion este un focar de infecţie

Multe persoane consideră că un spaţiu închis, destul de mic, cum este cabina unei aeronave, este un adevărat pericol pentru sănătate, mai ales că pot fi şi pasageri bolnavi. Până la urmă, orice spaţiu aglomerat poate fi inclus în această categorie, dar aerul din avion este surprinzător de curat. Mare parte provine din exterior, iar restul este recirculat, dar tot aerul se filtrează printr-un sistem extrem de eficient. Ceea ce ar trebui să vă îngrijoreze mai mult decât aerul respirat sunt suprafeţele din avion, care poate au fost atinse de persoane gripate sau care suferă de alte afecţiuni: închizătoarea de la toaletă, braţele scaunului, măsuţa pliabilă etc.

Uşa avionului poate fi deschisă în timpul zborului

Cu toate că vor fi luate măsuri de securitate dacă cineva se apucă să tragă de mânerul uşii în timpul zborului, uşa respectivă nu are nicio şansă să se deschidă. Nu prin forţa braţelor, cel puţin. Când avionul este presurizat, uşa este oricum blocată de presiunea imensă care acţionează asupra fuselajului în timpul zborului la mare altitudine. Ar fi nevoie de un cric hidraulic ca să ai vreo şansă să o deschizi, iar astfel de obiecte nu se permise la bordul avionului, punctează ironic pilotul.

Avionul poate să zboare singur când este pus pe pilot automat 

Este un mit extrem de frustrant pentru piloţii din întreaga lume, mai ales că cei mai mulţi oameni nu ştiu exact ce acţiuni pot fi executate de sistemul de pilot automat şi în ce măsură este nevoie de intervenţia pilotului. Smith compară pilotul automat cu tehnologia folosită de chirurgi în sala de operaţii: deşi uşurează anumite acţiuni şi le face mai sigure, nu înseamnă nici pe departe că nu mai sunt necesare prezenţa şi atenţia chirurgului.

O gaură în avion va atrage totul în exteriorul aeronavei

Este un mit la popularizarea căruia a contribuit din plin Holywood-ul şi filmele sale de acţiune. Depinde în primul rând de mărimea găurii din avion, de ceea ce a dus la formarea ei şi de nivelul presurizării cabinei (în funcţie de altitudinea la care se află avionul) la momentul în care apare o astfel de situaţie. O gaură produsă de explozia unei bombe, care duce la depresurizarea bruscă a cabinei, poate duce la extragerea călătorilor din avion. Vestea bună este că în cele mai multe cazuri depresurizarea are loc treptat şi situaţia poate fi ţinută sub control.

Telefoanele mobile interferează cu sistemul electronic al avionului

Smith spune că cel mai probabil nu este cazul, dar autorităţile de aviaţie civilă preferă să acţioneze în cel mai sigur mod posibil pentru a exclude orice fel de problemă. Sistemele electronice ale avioanelor sunt extrem de bine ecranate, dar dacă aceste sisteme sunt vechi sau apar defecţiuni, este posibil să apară unele probleme. Pe de altă parte, dacă îngrijorarea ar fi atât de mare pe cât cred unele persoane, însoţitorii de zbor ar colecta telefoanele înainte de decolare sau ar inspecta fiecare pasager cu mult mai multă atenţie pentru a se asigura că nu folosesc telefoanele mobile, mai ales că mulţi nici nu le opresc în timpul zborului. De asemenea, multe companii permit folosirea telefonului pe opţiunea „Flight Mod” (Avion). 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: