Zece secrete din „bucătăria“ marilor hoteluri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De unde e cel mai bine să aflăm exact ce se întâmplă în hotelurile unde ne petrecem vacanţele? Păi, de la un om care şi-a petrecut toată viaţa ca valet în multe hoteluri, inclusiv în unele importante din New York. Jacob Tomsky a scris şi o carte, numită „Heads in Beds: A Reckless Memoir of Hotels, Hustles, and So-Called Hospitality“ (Memoriile hotelurilor, pensiunilor şi aşa-zisei ospitalităţi).

„Mental Floss“ a adunat zece secrete dezvăluite de Tomsky în cartea sa, care ne vor face să ne gândim de două ori înainte de a pune capul pe pernă atunci când suntem în vacanţă sau în mult temuta delegaţie.

1. Curăţenia este supraestimată

Costul curăţării unei camere, între doi clienţi, este între 20 şi 30 de euro pe zi. Dacă o cameră de hotel vă costă mai puţin de 20 de euro pe noapte, înseamnă că această curăţenie costă mai puţin de 4 euro. „Asta mă face să vreau să fac un duş. Acasă“, spune Tomsky. Suma maximă alocată curăţeniei include produse de curăţat, electricitatea şi salariile pe oră pentru menajere, pentru cei care aprovizionează minibarul, pentru recepţionişti şi pentru alţi angajaţi de care e nevoie pentru întreţinerea unei camere. Plus costul curăţării cearşafurilor. Totul, adică. Comparaţi costul acestora şi aşa vă puteţi da seama de ce un hotel este o afacere atât de profitabilă.

2. Nu fiţi timizi, staţi mai mult pe la noi

Termenul de vizitator de o noapte va trimite fiori reci pe spinarea managerului de hotel. Departamentele de vânzări şi de rezervări sunt încurajate să rezerve hotelul cam la 110% din capacitatea sa, deoarece rata de renunţare este cam de 10% pe zi, în speranţa că, cu tot cu anulări şi renunţări, hotelul să fie la capacitate maximă. Dar ce se întâmplă atunci când nu prea sunt anulări? Unor oaspeţi li se arată uşa. Însă, hotelul va plăti pentru o cameră la un alt hotel cu condiţii asemănătoare.

3. Înţelepciunea are câştig de cauză

Deşi majoritatea plângerilor trebuie adresate direct recepţiei, faţă în faţă sau la telefon, ţineţi minte că majoritatea problemelor nu a fost cauzată de recepţioneri. Aşa că: spuneţi-vă păsul pe scurt, oferiţi o soluţie atunci când aveţi una şi apoi întrebaţi cine vă poate rezolva această problemă pentru a vorbi direct cu persoana potrivită. Pentru mai multă siguranţă, solicitaţi numele celui cu care aţi vorbit de la recepţie, altfel problema voastră s-ar putea să sfârşească pe un post-it în fundul unui sertar.

4. Există o metodă mai bună să schimbi faţa de pernă

image

FOTO Shutterstock

Pentru a îmbrăca o pernă, menajera dă o lovitură dură de karate în mijloc, îndoaie perna de la jumătate, şi apoi o îndeasă în faţa de pernă. Această metodă este de preferat celei ne-turistice: când ţii perna cu bărbia şi tragi faţa de pernă spre faţă, ca pe o pereche de pantaloni. E şi normal, doamnele menajere nu au chef să-şi pună pe faţă 50 de perne de hotel. În fiecare zi.

5. Bucuraţi-vă de o oglindă fără pată

Ştiţi ce curăţă o oglindă până la perfecţiune? Lichid de geamuri? Deloc. Spray de mobilă. Se pulverizează un strat gros de chestie albă şi vâscoasă, se freacă puţin, şi aşa se obţine o suprafaţă fără pată şi de o reflexie înfricoşătoare. „Şi totuşi, nu recomand această metodă pentru acasă. Deşi lichidul de curăţare a mobilei este rapid şi eficient, în timp cauzează un strat de ceară destul de greu de îndepărtat“, spune Tomsky.

6. Nu plătiţi niciodată produsele din minibar

Minibarurile. Mulţi oameni sunt pur şi simplu îngroziţi de preţurile practicate pentru minibaruri. Totuşi, nu trebuie să plătiţi pentru produsele din ele. Facturile acestor mici monştri sunt cele mai disputate şi asta din cauză că procesul aplicării unor preţuri enorme este inexact. Erori de tastatură, întârzieri în stoc, stocuri duble şi sute de alte greşeli care urcă preţul unei sticle de apă minerală până în raiul hotelierilor. Însă, chiar înainte ca invitatul să spună fraza magică „nici nu m-am atins de ceva de-acolo“, hotelierul este gata să renunţe la această taxă  fără măcar să verifice. 

7. Vreţi reducere? Veţi trăi o experienţă redusă

Rezervările făcute prin site-urile de Internet care oferă reduceri sunt o platformă pentru cele mai proaste camere de hotel. În primul rând, hotelierii nu câştigă mai nimic de pe urma acestor reclame. Şi, mai ales, oamenii care fac rezervările în acest fel nu se iau după calitate, ci după valoare. Nu are niciun sens ca cele mai bune camere să fie păstrate pentru cineva care, mai mult ca sigur, nu va mai călca în hotelul respectiv pentru că va găsi ceva mai ieftin data viitoare, aşa că se vor scoate „la concurs“ cele mai proaste camere.

8. Portarul urăşte valiza, şi nu pentru că e grea

În 1970, Bernard Sadow a inventat valiza cu rotiţe, blestemul angajaţilor care trebuie să le care în camere. Înainte de asta, portarul era o necesitate, un membru util al societăţii hoteliere. Atunci când Sadow şi-a vândut primul produs, a instigat, de fapt, o schimbare catastrofică în mediul hotelier, făcând portarii din toate hotelurile lumii să-şi regândească strategia de supravieţuire. Fraza: „Nu-i nimic, pot s-o duc eu“, şi chiar mai rău, „Nu vreau să-l deranjez“ sunt cele mai urâte din lume. De către portari. Omul are o familie, nu-l deranjează niciodată un bacşiş că duce valiza sus.

9. Recepţionerii vă decid soarta

image

FOTO Shutterstock

O simplă cheie pierdută şi veţi alerga după recepţioner la trei dimineaţa să puteţi intra în cameră. O simplă folosire greşită a unei chei electronice, şi copilul de trei ani nu va mai fi la fel, deoarece el va fi de vină că a îndesat o cartelă expirată într-o uşă de cameră de hotel. Aveţi grijă de recepţioneri, ei vă decid somnul liniştit şi câte ore de terapie trebuie să plătiţi pentru copilul la care aţi ţipat că a greşit.

10. Minciuni care sunt promovate

Una dintre cele mai frecvente minciuni pe care le spun hotelierii este că toate camerele „sunt cam la fel“. Nu. Întotdeauna este o cameră pe colţ, o cameră cu un televizor mai mare, o cameră cu o baie mai mare sau una cu vedere la mare. Întotdeauna există o cameră mai bună şi, dacă sunteţi generoşi, hotelierii or s-o găsească. Şi dacă totuşi aţi dat bacşişul şi nu s-a reuşit nimic în privinţa camerei, mai există opţiuni: vă lasă să dormiţi mai mult în ziua plecării, vă oferă filme gratuite, produsele din minibar vor fi gratuite, serviciul în cameră va fi excepţional. Hotelierii vor face tot ce le stă în putinţă să-şi merite micul bacşiş şi poate chiar mai mult, în speranţa unui altul la sfârşitul şederii la hotel.

Tradiţia bacşişului, deşi negativă în anumite zone ale comerţului, este foarte profitabilă în domeniul hotelier. „Nu trebuie să vă simţiţi jenaţi că oferiţi bacşiş. Hotelierii pot să vă facă viaţa mai plăcută“, spune Tomsky.

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite