1 din 3 români preferă sejururile cu zbor charter: care este destinaţia-vedetă a verii

1 din 3 români preferă sejururile cu zbor charter: care este destinaţia-vedetă a verii

Antalya, una din destinaiile favorite ale turiştilor români

Românii preferă să meargă în vacanţă cu zboruri charter, 35% din rezervările pentru vara 2018 fiind realizate pentru pachete cu avionul. Unul din trei turişti alege sejururi cu avionul datorită duratei reduse până la destinaţie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Peste 25.000 de turişti români au cumpărat pachete cu zboruri charter pentru sezonul estival din acest an, cu 32% mai mulţi faţă de 2017. Sejururile cu zboruri charter sunt, de altfel, cele mai vândute pachete pentru vara 2018, în comparaţie cu cele cu transport individual. 

Destinaţia vedetă a anului este Antalya, susţinută de creşterea cererii cu 70% faţă de anul trecut. Cele mai multe rezervări s-au făcut în perioada de Early Booking, când un pachet de şapte nopţi pentru luna aprilie a putut fi cumpărat cu 390 de euro. Cursele către Antalya din aprilie, mai şi iunie au fost ocupate în proporţie de 98%, în timp ce gradul de ocupare pe cele din iulie, august, septembrie şi octombrie, operate nu numai din Bucureşti, ci şi din Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi, în premieră anul acesta, Târgu Mureş, este în acest moment de 67%. Turoperatorul Paralela 45 estimează că peste 18.000 de clienţi ai agenţiei îşi vor petrece vacanţa de vară în staţiunile de pe riviera turcească şi 170.000-180.000 de turişti la nivel de ţară.

Antalya, una din destinaţiile preferate ale turiştilor români

“Am decis să introducem un nou zbor charter, către Alanya, pentru a scurta drumul până la destinaţie al turiştilor care aleg Analya şi Side. Transferul lor de la aeroportul din Alanya până la hotel se va scurta la 30-45 de minute, de la patru ore, cât dura până acum”, declară Alin Burcea, CEO Paralela 45.

Antalya este aleasă de familii, pentru confortul oferit de all inclusive, dar şi de tineri, care descoperă adrenalina în afara resorturilor, fie la rafting, buggy safari, scuba diving ori la plimbarea cu gondola pe cea mai lungă instalaţie de cablu din Europa. 80% dintre ei aleg un sejur de 7 nopţi, în timp ce 20% optează pentru un sejur prelungit, între 10 şi 14 nopţi.

În Grecia (insulele Samos şi Lesbos oferite, în premieră anul acesta, ori în Creta, Corfu, Rhodos, Kos, Santorini şi Zakynthos), turiştii preferă în special hotelurile de patru stele şi transportul cu avionul. Grecia este, de asemenea, la mare căutare, iar o tendinţă în creştere a preferinţelor se observă pentru insulelele mai puţin aglomerate cum sunt Samos şi Lesbos, lansate după cererea tot mai accentuată pentru destinaţii liniştite.

În ofertele touroperatorilor se regăsesc şi destinaţii greceşti unde se ajunge mai uşor cu maşina, cum ar fi Thassos, Lefkada, Skiathos, Riviera Olimpului, Parga, Halkidiki, Thrace şi Kefalonia. Tarifele încep de la 298 euro/persoană pentru un sejur de şapte nopţi cu avionul şi de la 10 euro/noapte/persoană cu transport individual.

În Spania, cele mai căutate zone sunt Costa Blanca, Costa Dorada, Costa del Sol, Costa Brava, Tenerife, Grand Canaria şi Palma de Mallorca, la pachete de la 590 de euro/persoană pentru şapte nopţi de cazare la un hotel de trei stele, transport cu avionul, transferuri şi taxe incluse.

Vara 2018 mai are în ofertă Cipru, atât Larnaca, cât şi Cipru de Nord, unde o vacanţă costă de la 446 euro/persoană pentru şapte nopţi de cazare la un hotel de trei stele, cu avionul, taxe de aeroport şi transferuri incluse, precum şi Croaţia, disponibilă pe zboruri charter săptămânale, lansate de turoperator cu trei ani în urmă, la pachete de la 480 de euro/persoană.

Vânzări mai mari cu 20%

“Le recomandăm turiştilor să rezerve din timp vacanţa, cu cât decid mai repede unde vor să călătorească cu atât au mai multe opţiuni de hoteluri la dispoziţie, la preţuri avantajoase. Având în vedere vânzările tot mai mari în Early Booking, estimăm că ofertele de tip last-minute vor fi din ce în ce mai puţine sau chiar inexistente pe unele destinaţii unde există cerere mare nu doar pe piaţa românească, ci la nivel european”, spune Alin Burcea.

În România, vânzările pentru vacanţa de vară la mare au crescut cu 20% datorită emiterii voucherelor de vacanţă şi pentru bugetari, cele mai căutate staţiuni fiind Mamaia, Eforie Nord, Olimp şi Venus, la hoteluri de trei şi patru stele.

 

 

 

citeste totul despre: