Vitamina de care are nevoie corpul când simţim o lipsă de energie şi avem pierderi de memorie

Vitamina de care are nevoie corpul când simţim o lipsă de energie şi avem pierderi de
memorie

Vegetarienii şi persoanele de peste 50 de ani sunt mai predispuse la deficienţe când vine vorba de această vitamină, lipsa energiei şi pierderile de memorie fiind primele simptome.

Vitaminele şi suplimentele alimentare sunt la ordinea zilei când vorbim de lumea wellness şi recomandările de produse cu beneficii-minune. Poate vom fi tentaţi să spunem acelaşi lucru şi despre vitamina B12, însă nutriţioniştii ne asigură că aceasta este implicată în multe procese critice ale organismului, cum ar fi sprijinirea funcţiei celulelor nervoase, metabolismului şi formarea celulelor roşii din sânge, scrie wellandgood.com.

„Vitamina D12 nu poate fi produsă în organism, aşa că trebuie să fie obţinută prin alimentele pe care le mâncăm. Acestea includ produse de origine animală precum ouă, carne de pasăre şi lactate“, spune nutriţionistul Jillian Kubala.

Dacă nu aveţi grijă ca alimentaţia zilnică să includă toţi nutrienţii de care organismul are nevoie sau nu mâncaţi alimente de origine animală, nutriţionistul recomandă trecerea la un supliment B12, deoarece o deficienţă poate avea efecte negative serioase. 

Dacă persistă pentru o perioadă lungă de timp, deficitul de B12 poate duce la tulburări neurologice, demenţă, confuzie şi leziuni neurologice ireversibile în cazurile severe. „Pe termen scurt, scăderea nivelului de B12 ar putea duce la o lipsă de energie, anxietate, dificultăţi de respiraţie şi furnicături în mâini şi picioare“, avertizează specialistul.

Vegetarienii şi persoanele de peste 50 de ani sunt mai predispuse la o deficienţă de B12, vizita la medic şi programarea unui set de analize fiind recomandate în acest caz.

Ajută la echilibrarea stării de spirit şi a sănătăţii mintale

Cercetările arată că vitamina B12 poate ameliora simptomele de depresie şi alte tulburări de dispozitie.

Poate îmbunătăţi performanţa cognitivă

Vitamina B12 îmbunătăţeşte sănătatea neurologică. Studiile arata că un nivel scăzut de B12 poate afecta funcţiile cerebrale. Kubala susţine că vitamina B12 ajută memoria şi alte funcţii cognitive.

Creşte nivelul de energie

Vitamina B12 reduce oboseala şi creşte nivelul de energie, spune Kubala. Însă, înainte de a vă grăbi să înlocuiţi cafeaua cu vitamina B12 trebuie să reţineţi că efectul său asupra nivelului de energie a fost ridicat doar în rândul persoanelor care aveau deficit. Dacă nu vă confruntaţi cu această problemă, probabil nu vă vor ajuta în acest sens.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: