Un sac de promisiuni pentru muncitorii brasoveni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La Roman SA: restructurare si divizare fara disponibilizari, plus comenzi de la stat. La Tractorul: reluarea subventiei pentru productia interna, 100 de miliarde de la Ministerul Agriculturii si 3.000. de tractoare comandate pentru acest an. Inghetarea penalitatilor si majorarilor de intarziere pentru datoriile la gaz si electricitate

Desantul ministerial expediat de premierul Nastase pentru "analiza aprofundata a problemelor industriei brasovene" s-a aflat, la sfarsitul saptamanii trecute, in urbea de sub Tampa in formula Dan Ioan Popescu (MIR), Ovidiu Musetescu (APAPS) si Ilie Sarbu (Agricultura). Flancati de parlamentarii PSD de Brasov, acestia s-au intalnit, pe rand, cu directorii si liderii sindicali de la Roman SA si Tractorul UTB, precum si liderii sindicali din intreprinderile industriei de aparare. Pe parcursul discutiilor purtate la cele doua uzine, ministrii s-au apucat sa deserte sacul plin cu promisiuni si "vesti bune" cu care venisera, fapt care i-a determinat pe sindicalisti - indeosebi pe cei de la Roman SA - sa faca dintr-o data "ciocu' mic". Si sa uite de parlamentari, "sunteti rusinea natiunii" si "nu vom accepta nici un fel de divizare la Roman", pe care le clamasera cu inversunare, in fata a peste 15.000 de oameni la mitingul din 16 mai a.c., din Piata Sfatului. La uzina de autocamioane, multumiti de subita "disponibilitate a liderilor sindicali pentru discutii la obiect, constructive, privind etapele restructurarii si divizarii intreprinderii, care se va incheia in cursul lunii iunie", ministrii Musetescu si Popescu au promis, primul, ca "nu se vor mai face nici un fel de disponibilizari la Roman SA", iar cel de-al doilea - comenzi de stat pentru cateva sute de autocamioane din partea MI si MApN, "in functie si de ce bani vor primi la rectificarea bugetului". Plus fagaduiala "dinamizarii" Petrom-ului in privinta achitarii celor aproape 300 de autocamioane comandate la Brasov, a gasirii de comenzi pentru export si, mai ales, a unor "scheme financiare" - nedivulgate, fireste - destinate sustinerii pana la "privatizarea de succes ce va urma" a societatilor rezultate din divizarea uzinei in sistem holding. La Tractorul, a fost randul ministrului Ilie Sarbu la rolul de "Mos Craciun". In fata conducerii uzinei si a sindicalistilor, el a semnat Ordinul 221/23.05.2002 privind reluarea subventionarii cu 55% a tractoarelor pentru piata interna, ordin avand la baza o proaspata hotarare de guvern, adoptata in sedinta de joi a Executivului. Totodata, Ilie Sarbu a "bifat" intrarea in conturile uzinei a celor 100 de miliarde lei datorate de Ministerul Agriculturii pentru cele 290 de tractoare restante de la Ordinul 97/2001, care vor fi produse si livrate beneficiarilor pana la mijlocul lui iunie viitor. Subventionarea tractoarelor "se va face din fondul de dezvoltare a agriculturii, pe masura intrarii banilor la acest fond si va permite producerea a cel putin 3.000 de tractoare pentru intern in acest an, a precizat Ilie Sarbu. Cu adaugirea ca "reluarea acestor subventii nu ne va crea nici o problema cu FMI-ul, Banca Mondiala si Uniunea Europeana". Cat priveste intalnirea cu liderii sindicali din industria de aparare, acestia au trebuit sa se multumeasca doar cu promisiunea unei... noi intalniri, joia viitoare, la Bucuresti "in vederea continuarii dialogului pentru gasirea unor solutii". In fine, ultima "veste buna", data de Dan Ioan Popescu, a vizat "imblanzirea" Ordinului 80/2002 privind plata datoriilor la gaz si energie electrica "prin inghetarea penalitatilor si majorarilor de intarziere, pentru o anumita perioada, masura ce va fi aprobata la sedinta de guvern de saptamana viitoare".

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite