Un medic canadian vorbeşte despre „secretul străvechi“ cu ajutorul căruia mii de pacienţi au scăpat de obezitate

Un medic canadian vorbeşte despre „secretul străvechi“ cu ajutorul căruia mii de pacienţi au scăpat de obezitate

Un medic canadian vorbeşte despre „secretul străvechi“ cu ajutorul căruia mii de pacienţi au scăpat de obezitate

Un medic canadian explică metoda prin care a reuşit să scape de kilogramele în plus mii de pacienţi. Medicul se bazează pe date ştiinţifice, metoda fiind la îndemâna oricui.

Ştiri pe aceeaşi temă

Jason Fung este un nefrolog canadian care a fondat Programul de Management al Regimului Alimentar orientat spre tratarea diabetului şi a obezităţii. Prima lui carte, Codul greutăţii corporale, a devenit rapid un bestseller şi este tradusă în tot mai multe limbi.

Medicul se bazează pe date ştiinţifice analizate cu discernământ şi deduce care sunt cauzele problemelor de greutate în general şi ale obezităţii şi diabetului de tip 2 în special, oferind – cu argumente ştiinţifice – cea mai bună soluţie pentru remedierea acestor probleme, soluţie care dă rezultate excelente în clinicile canadiene în care a fost implementată. Este vorba de...post, respectiv limitarea la apă şi ceai (sau) cafea pentru perioade cuprinse între 16 şi câteva zeci de ore (pentru problemele însemnate de greutate, sub stricta supraveghere medicală).

Postul, „secretul străvechi“ de combatere a obezităţii

„Acest secret e străvechi. Este ciclul vieţii. După ospăţ, urmează postul. După post, urmează ospăţul. Alimentaţia trebuie să fie intermitentă, nu constantă. Hrana înseamnă sărbătorirea vieţii. Toate culturile din lume asociază sărbătoarea cu ospăţul. E normal şi e foarte bine. Totuşi, religia ne-a amintit întotdeauna că trebuie să echilibrăm perioadele de ospăţ cu unele de post: «ispăşire», «căinţă», «curăţare». Sunt idei străvechi, testate în timp. Trebuie să mâncaţi mult de ziua dumneavoastră? Bineînţeles. Trebuie să mâncaţi mult la nuntă? Bineînţeles. Sunt momente de sărbătoare şi libertate. Dar trebuie să existe şi momente de post. Nu putem interveni în acest ciclu al vieţii. Nu ne putem ospăta întruna. Nu putem posti întruna. Nu merge!“, a explicat Dr Jason Fung.

„Codul greutăţii corporale“ explică pe îndelete metodele şi oferă scheme de alimentaţie pentru fiecare alegere în parte, acestea dând rezultate în mii de cazuri, bărbaţi şi femei, tineri şi vârstnici deopotrivă.

Se spune „Mănâncă micul dejun singur, împarte prânzul cu prietenii, iar cina dă-o duşmanilor“. E bine?

E foarte bine să sari peste cină. E un mod bun de a creşte perioada zilnică de post, aşa că ajută la scăderea în greutate. Să sari peste cină e chiar mai eficient decât să sari peste micul dejun, deşi e mai dificil, date fiind obligaţiile sociale. În engleză spunem „Mănâncă micul dejun ca un rege, prânzul ca un prinţ şi cina ca un sărman“, subliniind astfel că atunci când mâncăm în a doua parte a zilei tindem să ne îngrăşăm mai uşor.

Dacă o persoană nu poate posti, deşi are probleme de greutate şi chiar de sănătate, e o problemă de voinţă sau una biologică? Cum se poate trece peste acest prag?

Uneori e doar o problemă de obişnuinţă. Postul este orice perioadă în care nu mănânci. Cuvântul englezesc pentru mic dejun (breakfast) are chiar semnificaţia asta: „masa care întrerupe postul”. Poate fi considerat o sugestie a faptului că postul face parte din viaţa de zi cu zi, fie şi numai pentru 12-14 ore (în timpul serii şi al somnului). De aici se poate trece treptat la 16, 18, 20 sau 24 de ore. Chiar mai mult, atunci când există probleme serioase. De asemenea, tranziţia spre un astfel de program poate fi înlesnită de un regim alimentar cu aport scăzut de carbohidraţi.

Ne puteţi da un exemplu recent şi grăitor de post benefic pentru organism?

Am avut un pacient care de 10 ani suferea de diabet de tip 2. A redus consumul de carbohidraţi şi a început să ţină posturi de 24 de ore. Rezultatul? A slăbit 10 kilograme şi a scăpat de diabet. Deşi suferea de asta de multă vreme, în numai trei luni a putut să renunţe la medicamentele pe care era obligat să le ia pentru a controla afecţiunea.

Zahărul este un prieten care se găseşte în toate dulciurile. Dulciurile sunt interzise în perioada postului?

Da. Trebuie să evităm toate zaharurile, dar mai ales aromele artificiale şi îndulcitorii artificiali.

Există o mulţime de diete la modă: paleo, carbo, keto. Ne puteţi spune două aspecte care fac ca postul să fie diferit de toate acestea?

Postul a fost practicat de mii de ani, în toate religiile mari ale lumii, deci nu e o toană, o dietă care se poate demoda. În al doilea rând, combinat cu orice dietă, îi sporeşte efectele. Iar beneficiile pentru organism sunt mai mari.

Ni se spune întruna că sportul şi un stil de viaţă activ reprezintă aspecte importante ale sănătăţii. Putem alerga sau înota atunci când ţinem post?

Da, chiar dacă postim ne putem continua activităţile zilnice obişnuite. Pentru asta organismul o să folosească rezervele de energie pe care le-a stocat sub formă de grăsime.

Postul e legat doar de pierderea în greutate?

Există şi alte efecte benefice pentru organism, nu numai pierderea în greutate: un nivel al glicemiei mai bun, mai multă energie, o capacitate de concentrare mai mare, ba chiar posibilitatea de a împiedica apariţia unui cancer sau a maladiei Alzheimer.

În multe interviuri spuneţi că şi dumneavoastră postiţi. Nu aveţi probleme de greutate. De ce o faceţi?

Tind să mă îngraş foarte repede dacă nu sunt atent. Şi problema asta devine tot mai serioasă pe măsură ce înaintez în vârstă. Postul este o cale foarte simplă de a ţine totul sub control. Nu mai sunt nevoit să mă gândesc la un regim alimentar special, să ţin vreo dietă. Pur şi simplu sar peste câteva mese atunci când îmi dau seama că mă strâng pantalonii.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: