Tu ce fel de vegetarian eşti?

Tu
ce fel de vegetarian eşti?

Vegetarianismul, un stil de viaţă controversat FOTO Shutterstock

Vegetarianismul devine un curent care pare să-i înghită pe toţi. Tuturor celor care evită carnea li se adaugă astăzi lacto-ovo-pesce vegetarienii, inclusiv o minoritate care recunoaşte că mai gustă carne roşie, dar şi pui. Tu ce fel de vegetarian eşti?

Ştiri pe aceeaşi temă

„Luna ianuarie reprezintă o perioadă neagră. Barurile şi restaurantele se află în aşteptarea unei «mine de aur», aşa cum este catalogată ziua de 14 februarie, în timp ce alţii optează pentru un stil de viaţă extravagant: vegetarianismul“, scrie jurnalista Jennifer Ah-Kin de la „The Guardian“.

Dar ce mai înseamnă astăzi să fii vegetarian? Un membru al Vegetarian Society îl descrie simplu drept o persoană care trăieşte cu o dietă bazată pe cereale, legume uscate, nuci, seminţe şi fructe, cu sau fără produse lactate şi ouă.

Mai nou, vegetarienii au hotărât să adopte trenduri culinare variate, astfel, au apărut adepţii peştelui, lacto-ovo-pesce vegetarienii, dar şi iubitorii de carne roşie. Potrivit unui studiu, 37% din americanii adepţi ai vegetarianismului intervievaţi au susţinut că au „gustat carne roşie în ultimele 24 de ore”.

„Motive să devii vegetarian sunt suficiente. Fie că alegem să protejăm animalele şi renunţăm la carne sau pur şi simplu ne preocupă excesul de proteine, cauzele ce ne îndeamnă să optăm pentru un stil de viaţă vegetarian au fost îndelung combătute“, a adăugat Ah-Kin pentru publicaţia „The Guardian“.

În zilele noastre, vegetarianismul a devenit un curent popular adoptat din dorinţa de a mânca sănătos, dar asta nu însemnă că este un stil de viaţă recomandat. Drept exemplu, actorul Ashton Kutcher a ajuns la spital din cauza unui regim bazat numai pe fructe, nuci şi seminţe.

„Ar trebui să rămâi vegetarian din foarte multe motive, iar prietenii tăi nu ar trebui să te influenţeze în deciziile tale. Desigur, ce adept al proteinelor nu a încercat, măcar o dată, să-şi convingă prietenul vegetarian să guste brânză cu multe grăsimi, pentru a menţine buna dispoziţie la masă şi a renunţa la cerealele quinoa“, spune Jennifer Ah-Kin.

„Dacă reducem consumul de proteine vor exista avantaje pentru toţi. Excepţie fac crescătorii de animale, ale căror profituri sunt ameninţate de ambasadorii vegetarianismului“, a continuat jurnalista.

„Din păcate, să fii de partea celor care mănâncă carne ocazional este mai puţin sexy decât să fii un vegetarian convins. Există şanse mari ca rudele şi prietenii nici măcar să nu observe, plus că nu există cluburi sau societăţi la care să te afiliezi“, a punctat Ah-Kin pentru publicaţia britanică.

Tipuri de vegetarieni

Lacto-ovo-vegetarienii nu consumă carne, dar acceptă produsele de origine animale precum ouăle şi laptele. Ei nu mănâncă brânză facută din cheag şi, din motive etice, nu consumă ouăle de fermă. Termenul de vegetarian este cel mai des identificat cu cel de lacto-ovo-vegetarian.

Lacto-vegetarienii au o dietă care exclude carnea si ouăle, dar care se bazează pe consumul produselor lactate (lapte, brânză, unt, iaurt). Această formă de vegetarianism este foarte răspândită în India.

Ovo-vegetarienii sunt cei mai rar întâlniţi. Nu acceptă carnea şi produsele lactate, dieta lor bazându-se pe ouă, fructe şi legume.

Macrobioticii urmează o dietă din motive spirituale si filosofice. Îşi propun să menţină un echilibru prin mâncare, o combinaţie de tipul yin-yang.

Dieta presupune zece nivele, devenind din ce în ce mai restictivă pe masură ce urcă spre ultimul nivel. Nu toate aceste nivele sunt vegetariene, însă toate exclud din start carnea şi produsele animale. Dacă penultimele nivele exclud fructele şi legumele, ultimul nivel propune o dietă bazată pe orez brun.

Adepţii curentului raw (crud) consumă, în general, crudităţi ca şi vegetarienii, dar stilul de preparare al mâncărurilor diferă. Ei gătesc diverse specialităţi la o temperatură mai mică de 37 de grade Celsius, pentru a nu distruge enzimele, nutrienţii si a nu diminua conţinutul de vitamine şi minerale.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările