Topul alimentelor anti-îmbătrânire: regenerează-ţi piela şi ţine ridurile la distanţă

Topul alimentelor anti-îmbătrânire: regenerează-ţi piela şi ţine ridurile
la distanţă

Citricele sunt în topul alimentelor anti-îmbătrânire. FOTO brightside.me

Pielea nu se hrăneşte doar din cremele pe care le aplicăm zilnic, ci şi din alimentele care le consumăm. Specialiştii susţin că îmbătrânirea pielii poate fi prevenită în mod natural consumând o serie de alimente benefice.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cu toţii ne dorim să arătăm mereu tineri şi să nu ne confruntăm cu semnele lăsate de trecerea anilor. cu toate că moştenirea genetică joacă un rol deosebit de important, dieta echilibrată şi includerea câtorva alimente benefice pot ajuta foarte mult la regenerarea pielii, scrie Bright Side.

 Avocado

Probabil ai auzit că avocado este foarte bogat în grăsimi, iar acest lucru te-a determinat să nu îl incluzi în dieta ta. Ce trebuie să ştii este că aceste grăsimi sunt foarte sănătoase. Avocado poate reduce nivelul de colesterol şi sprijină procesul de regenerare a pielii. Oferă corpului vitamina C, potasiu şi antioxidanţi, fiind  bogat în acid folic.

Fructe de pădure

Căpşuni, mure, afine, zmeură, şi lista poate continua. Aceste fructe au proprietăţi antioxidante care previn sau întarzie leziunile la nivelul celulelor, putând reduce inclusiv inflamaţiile articulare. Afinele îmbunătăţesc abilităţile cognitive şi previne boli precum Alzheimer sau demenţă.

Morcovi

Această legumă este cunoscută pentru faptul că protejează ochii datorită beta-carotenului, o substanţă pe care organismul o transformă în vitamina A. De asemenea, protejează pielea de foto-îmbatranire şi ridarea prematură.

Citrice

Fructele citrice sunt o sursă importantă de vitamina C şi acid folic. Ele ajuta la scăderea nivelului de colesterol şi a acidului uric din sânge. Un pahar de suc de lamaie pe stomacul gol curaţă colonul şi detoxifică organismul. În plus, corpul va absorbi nutrienţii mult mai uşor, te vei simţi sănătos şi radiant.

Usturoi

Nu numai că usturoiul este o armă puternică împotriva vampirilor dar, de asemenea, ucide cele mai multe infecţii dacă este folosit în mod corespunzător. Lasă un puternic miros, de care cu greu mai poţi scăpa, dar ofera beneficii incredibile. Proprietăţile sale fungicide şi bactericide fac din usturoi un aliment minune împotriva îmbatranirii. De asemenea, echilibrează colesterolul, îmbunătăţeşte circulaţia sângelui şi a hipertensiunii arteriale şi ajută la reducerea riscului de anumite tipuri de cancer.

Ciocolată neagră

Ciocolata neagră are numeroase beneficii pentru sănatate. Acesta conţine antioxidanţi, cum ar fi flavonoide, care ajută pielea să se protejeze de razele UV, luptă împotriva radicalilor liberi şi îmbunătăţi hidratarea. Specialiştii recomandă consumul de ciocolată cu cel puţin 75% cacao pentru a te putea bucura de toate beneficiile antioxidante.

Ulei de măsline

Uleiul de măsline nu este numai o parte esenţială a unei diete sănătoase, ci şi un remediu ideal pentru îngrijirea pielii. Este una dintre cele mai importante surse de acid alfa-linolenic, care mentine pielea hidratată şi tonifiată, prevenind îmbatranirea acesteia.

Sfat: Aplică 2 - 3 picături de ulei de măsline în jurul ochilor chiar înainte de a merge la culcare. Pielea va deveni mai netedă şi hidratată, în timp  reuşindu-se reducerea aspectului liniilor fine.

Roşii

Roşiile nu sunt doar foarte gustoase, ci şi pline de substanţe nutritive, conţinând o mare cantitate de vitamina A, vitamina C şi acid folic. Licopenul, care este responsabil pentru culoarea roşie a tomatelor coapte, este un antioxidant de 14 ori mai puternic decât resveratrol din vinul roşu. Această substanţă protejează pielea împotriva radiaţiilor UV şi, de asemenea, are un puternic efect în prevenirea bolilor cardiovasculare, degenerative si infecţioase. Licopenul este mai uşor de a absorbit de organism atunci când roşiile sunt fierte şi combinate cu puţin ulei de măsline.

Peşte gras

Peştele gras, cum ar fi somon, ton sau calcanul, sunt o importantă sursă de acizi graşi Omega 3, care ajuta la regenerarea celulelor. Sunt, de asemenea, foarte bune pentru îngrijirea pielii, prevenind daunele oxidative care apar odată cu înaintarea în vârstă.

Turmeric

Această plantă, care se găseşte de obicei sub formă de pulbere, devine din ce în ce mai populară. Are efecte benefice în ceea ce priveşte digestia, proprietăţi anti-inflamatorii şi încetineşte procesul de îmbătrânire. Oferă energie şi ridică starea de spirit în momente de stres.

Jambon

Sunca iberică ajută la prevenirea pierderii masei musculare asociată cu îmbătrânirea şi conţine o cantitate mare de acizi graşi sănătoşi care întăresc sistemul cardiovascular. În plus, este o sursă de minerale (fier, zinc, potasiu) şi vitamine din grupul B.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările