Succesul în carieră, influenţat de 14 de factori esenţiali

Succesul în carieră, influenţat de 14 de factori esenţiali

În prezent, la 100 de manageri bărbaţi, exuistă doar 34 de manageri femei

Încurajarea bărbaţilor de a-şi lua concediu de creştere a copilului, lucrul de acasă, înlocuirea călătoriilor de afaceri cu şedinţe via internet, încurajarea creativităţii, trainingurile pentru dezvoltarea continuă - sunt câţiva factori care ajută la încurajarea egalităţii la locul de muncă, esenţială în dezvoltarea carierei şi atingerea succesului, indiferent de domeniul de activitate.

Conform unei analize Accenture, pentru a creea o cultură a egalităţii, organizaţiile trebuie să ţină cont de 40 de factori, dintre care 14 sunt decisivi. Studiul, publicat în raportul Accenture "Getting to Equal 2018", detaliază cele mai eficiente acţiuni pe care companiile le pot lua pentru a accelera progresul şi pentru a ajuta la reducerea diferenţelor de remunerare între femei şi bărbaţi.

Raportul global "Getting to Equal 2018", bazat pe studiul Accenture, grupează cei 14 factori de incluziune decisivi în trei categorii: leadership curajos, acţiuni cuprinzătoare şi mediu de lucru propice.

Leadership curajos: femeile care avansează rapid în carieră sunt mai predispuse să lucreze în organizaţii cu obiective clare de diversitate. Mai exact, companiile în care echipele de management sunt responsabile cu îmbunătăţirea diversităţii de gen au cu 63% mai multe şanse să fi avut femei în poziţii de conducere în ultimii 5 ani.

Acţiuni cuprinzătoare: femeile avansează profesional mai rapid dacă în cadrul companiei există programe de networking pentru femei. Două treimi dintre femeile în ascensiune participă în programe de networking, spre deosebire de mai puţin de jumătate din femei în general.

Mediu de lucru propice: printre factorii ce contribuie la progres se numără lipsa dress code-ului şi oferirea libertăţii şi responsabilităţii de a fi creativ şi inovator.

100 de manageri bărbaţi la 34 de manageri femei

Studiul se bazează pe un sondaj la care au participat peste 22.000 de angajaţi, bărbaţi şi femei, din 34 de ţări, şi măsoară percepţia acestora asupra factorilor care contribuie la crearea culturii organizaţionale. Studiul a fost completat cu interviuri aprofundate şi o analiză detaliată a datelor publicate privind o serie de probleme legate de forţa de muncă.

"Analiza noastră arată că în companiile în care există o cultură ce include factorii organizaţionali care ajută femeile să avanseze, bărbaţii se dezvoltă şi ei. Acest studiu reprezintă un mesaj puternic pentru dezvoltarea unei culturi a egalităţii atât de esenţială pentru realizarea egalităţii de gen, deoarece oamenii, nu  programele, sunt cei care fac o companie să devină incluzivă şi eterogenă", a declarat Julie Sweet, CEO Accenture America de Nord.

Conform studiului Accenture, toţi angajaţii unei companii beneficiează de pe urma implementării celor 40 de factori de incluziune. Mai exact, 95% dintre angajaţi afirmă că sunt mulţumiţi de progresul propriilor cariere, femeile au şanse cu 35% mai mari să avanseze într-o poziţie de manager şi de 4 ori mai multe şanse să devină senior manager, iar bărbaţii au şanse cu 23% mai mari să avanseze într-o poziţie de manager şi de 2 ori mai multe şanse să devină senior manager.

De asemenea, dacă toate organizaţiile ar fi asemănătoare cu cele în care cei 40 de factori sunt des întalniţi, pentru 100 de manageri bărbaţi ar fi 84 de femei manager, spre deosebire de raportul din prezent de 100 la 34; salariile femeilor ar putea creşte cu 51%, până la 30.000 de dolari pe an; pentru fiecare 100 de dolari câştigaţi de un bărbat, femelie ar putea fi plătite cu 94 de dolari, micşorând astfel diferenţa de remuneraţie dintre sexe şi ridicând câştigul total al femeilor la nivel global la 2,9 trilioane de dolari. În plus, studiul Accenture evidenţiează necesitatea stabilirii de obiective clare pentru a întări cultura organizaţională de incluziune.   

“O cultură organizaţională se stabileşte la nivel de top management, deci pentru a sprijini dezvoltarea profesională a femeilor, egalitatea de gen trebuie să fie o prioritate strategică pentru executivi. Este esenţial ca firmele să creeze un mediu cu adevărat uman, în care oamenii să poată avea succes atât profesional, cât şi personal, unde angajaţii pot fi cine sunt cu adevărat şi se simt ca făcand parte din companie, în fiecare zi”, a menţionat Ellyn Shook, Chief Leadership & HR Officer la Accenture.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: