STUDIU Cât de des mănâncă românii la restaurant şi care sunt alegerile lor culinare

STUDIU Cât
de des mănâncă românii la restaurant şi care sunt alegerile lor culinare

Cât de des mănâncă românii la restaurant şi care sunt alegerile lor culinare

Cele mai importante criterii după care îşi aleg românii restaurantele sunt, în ordinea importanţei, următoarele: diversitatea ofertei, gustul şi calitatea produselor şi accesul la restaurant.

Ştiri pe aceeaşi temă

Comportamentul de consum al românilor în zona de food a suferit modificări importante în 2018. Pe de-o parte, a crescut valoarea bonului de consum, iar pe de altă parte au fost observate creşteri substanţiale pe anumite segmente distincte ale pieţei, se arată în cel mai nou studiu realizat de Hospitality Culture Institute.

            Zona de delivery a explodat anul trecut, fiind segmentul din piaţă cu cea mai mare creştere. Astfel, în 2018, această zonă a -depasit 15% din totalul pieţei de food.

            „Anul 2018 a însemnat un adevărat boom pentru zona de food delivery. Marii jucători internaţionali, precum Uber Eats, Glovo sau Takeaway, şi-au îndreptat din ce în ce mai mult atenţia spre ţara noastră. Şi nu au făcut acest lucru aruncându-se cu capul înainte, ci tocmai pentru că înţeleg valoarea cercetărilor de piaţă profesioniste. Ei bine, aceste cercetări indică ţara noastră drept piaţa cu cel mai mare potenţial de creştere din zonă,” susţine Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Cât de des mănâncă românii la restaurant?          

            Conform studiului, aproximativ 80% dintre români au cumpărat mâncare gătită cel puţin o dată în ultimele 6 luni. Pe de altă parte, clienţii frecvenţi ai restaurantelor mănâncă în oraş cel puţin de patru ori pe lună, cea mai mare frecvenţă fiind înregistrată la restaurantele de tip cantină.

            Atunci când vorbim de preferinţele românilor în materie de mâncare, pe primul loc în topul comenzilor se mentine, la fel ca şi în 2017, mâncarea românească.

            „Există în continuare o apetenţă ridicată pentru restaurantele de tip românesc, însă faţă de anul trecut observăm o orientare a consumatorului român către diversitate şi varietate, arătând un interes în creştere pentru restaurantele cu bucătării internaţionale”, arată Laurenţiu Asimionesei, - reprezentantul companiei Stratesys.

            Cele mai importante criterii după care îşi aleg românii restaurantele sunt, în ordinea importanţei, următoarele: diversitatea ofertei, gustul şi calitatea produselor şi accesul la restaurant.

            Ediţia a II-a a celui mai mare research naţional în zona de food a fost realizata la inceputul anului 2019, în 5 dintre cele mai mari oraşe din România: Bucureşti, Braşov, Timişoara, Cluj, Iaşi. 

            Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologie CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) in timp ce studiul dedicat pietei de delivery a fost completat de date calitative obtinute printr-o metodologie de tip Customer Experience Journey Mapping. Researchul a fost realizat de Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training şi consultanţă din România care studiază piaţa şi tendinţele din industria HoReCa, în parteneriat cu Stratesys, companie specializată în evaluarea şi îmbunătăţirea relaţiei cu clienţii.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: