Sfaturile academicianului Ovidiu Bojor pentru a scăpa de kilogramele în plus

Sfaturile
academicianului Ovidiu Bojor pentru a scăpa de kilogramele în plus

Academicianul Ovidiu Bojor

Obezitatea se caracterizează prin crearea unui surplus ponderal de peste 20% faţă de valorile normale ale mediei indivizilor de acelaşi sex şi aceeaşi vârstă, cu implicaţii asupra condiţiei estetice, psihosociale şi biologice a bolnavului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Doctor în Farmacie, membru de onoare al Academiei de Ştiinţe Medicale din România şi al Academiei de Ştiinţe şi Arte din SUA, Ovidiu Bojor susţine că există doi factori principali care favorizează obezitatea: primul este cel exogen (abuzul alimentar, lăcomia) iar cel de-al doilea este de origine endogenă şi se datorează unor predispoziţii genetice sau unor dereglări endocrine (gluandulare) l care se adaugă sedentarismul.

Obezitatea se caracterizează prin crearea unui surplus ponderal de peste 20% faţă de valorile normale ale mediei indivizilor de acelaşi sex şi aceeaşi vârstă, cu implicaţii asuăpra condiţiei estetice, psihosociale şi biologice a bolnavului. 

În medicina clasică, tratamentul constă în scăderea aportului caloric (alimentaţie hipocalorică) şi în mărirea consumului caloric (prin exerciţii fizice) cu sau fără administrare concomitentă  de extracte tiroidiene sau de hormoni sexuali, după caz.

 Un rol important îl ocupă şi reechilibrarea nervoasă, în special prin înlăturarea condiţiilor psiho-fizice care influenţează negativ starea de sănătate.

Alimentele vegetale fac parte din dietoterapia obezităţii. Deşi utile, produsele „verzi“ nu pot avea efecte miraculoase, de aceea se recomandă asocierea remediilor medicinei clasice cu exerciţiile fizice, cu dieta şi fitoterapia.

Iată ce propune academicianul Ovidiu Bojor în cartea „Pledoarie pentru viaţă sănătoasă“ pentru a trata obezitatea:

Cireşe, vişine

Prin aportul lor caloric redus şi efectul uşor laxativ, acestea pot fi consulate ca atare, făcându-se cure pe toată perioada sezonului, chiar rezervându-li-se în exclusivitate o zi pe săptămână.

Merele

Cure de mere, cu „zile de mere“ în care se consumă câte un kilogram de mere pe zi, fără alte alimente.

Socul

Prin cumularea acţiunilor diuretică, uşor laxativă şi sudorifică, foarte utile sunt atât florile, cât şi fructele. Poţi face un decoct din o linguriţă de fructe proaspete la o cană de apă. După ce dă în clocot se storc boabele. Se beau 1-2 căni pe zi.

Strugurii

Acţiunea lor se explică prin efectul favorabil asupra metabolismului. Consumaţi ca atare, două zile pe săptămână doar 1-2 kilograme de struguri zilnic, fără alte alimente.

Cartofii şi ţelina

Consumate ca atare în preparate culinare uşoare.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: