Sfaturi despre vorbitul în public de la reprezentanţi ai unor companii de top din România

Sfaturi despre vorbitul în public de la
reprezentanţi ai unor companii de top din România

Sfaturi despre cum poţi atrage atenţia publicului prin introducerea poveştilor în speach-ul susţinut

Reprezentanţi ai câtorva companii de top din România au vorbit în cadul conferinţei Speakings Corporate Cup despre transformarea discursului într-un speech care să capteze atenţia publicului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Reprezentanţi ai companiilor de top din România au urcat pe scena Speakings Corporate Cup #3 pentru a susţine discursuri despre tema ediţiei – Storytelling în Business. 

Competiţia a avut două etape – în prima, cea a discursurilor pregătite, cei 15 vorbitori au urcat pe rând pe scenă pentru a-şi împărtăşi poveştile şi mesajele antrenate alături de Andrei Dunuţă. În cea de-a doua rundă, fiecare participant a extras două cuvinte pe care le-a introdus într-un speech spontan. Câştigătorii au fost stabiliţi prin votul publicului.

Sfaturi despre cum poţi atrage atenţia publicului prin introducerea poveştilor în speach-ul susţinut:


Miruna Pavoni,  Business Development Director COS

Cred că întotdeauna vor avea succes poveştile care transmit emoţie, poveştile autentice, poveştile care creează emoţie.

Oana Novac, Customer Success Manager - Oracle   

Începe discursul cu exemple din viaţa reala şi foloseşte mesaje general cunoscute de către toată lumea. De exemplu: „Poveştile în business sunt ca perdeaua pe care o tragi de la geam dimineaţa. Dacă dai la o parte limbajul rigid folosit în mediul de business, mesajul devine clar şi luminos“.

Cătălin Ivanov, Director IT Apa Nova

Cheia succesului pentru mine este etapa de pregatire a discursului. Feedback-ul, împărţirea pe capitole clare şi urmarea unui „fir roşu“ mi se par esenţiale. La fel şi identificarea unei teme clare sau întărirea mesajului principal spre finalul discursului. Toate aceste tehnici sunt foarte utile în transmiterea cu succes a mesajului.

Cristina Avram, Head of Marketing Avon

Imaginează-ţi că oamenii din sală sunt prietenii tăi cei mai buni cărora le povesteşti, într-un cadru extrem de relaxat, un proiect de business.

Bogdan Cristian Crişan, NN Asigurări

Poveştile în business sunt foarte importante - sunt elementul care ne diferenţiează. Cu toţii avem poveşti de spus, iar drumul fiecăruia în viaţă este unic. Suntem produsul întâmplărilor prin care am trecut de-a lungul vieţii, iar acest parcurs, aceste poveşti sunt unice pentru fiecare dintre noi. Într-o societate care ne spune ce să facem şi ce nu, ce e bine şi ce nu e bine, consider că cel mai mare atu în business este tocmai diferenţierea.

Andrei Dunută, public speaking trainer

Poveştile sunt cea mai veche formă de comunicare umană. Înca de mici învăţăm despre realitate şi lumea înconjurătoare prin poveşti – cine nu are amintiri despre poveştile citite seara la culcare sau despre cele cu supereroi? Creierul nostru este creat să iubească poveştile, care sunt universale, prin faptul ca sunt prezente în orice cultura, epocă sau limbă. Trăim într-un razboi al atenţiei, cum spun cei de la TED, aşadar dacă foloseşti o poveste, vei atrage atenţia rapid. Dacă foloseşti poveşti pentru a transmite un mesaj, ai şanse mult mai mari ca interlocutorul să reţină ce spui. Creierul produce dopamină atunci când înregistrează un eveniment cu încărcătură emoţională şi asta va ameliora memoria temporară de lucru.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: