Românii au stat mai mult pe net decât în baruri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Românii nu sunt mulţumiţi de viaţa lor dupa aderarea la UE în 2007
Românii nu sunt mulţumiţi de viaţa lor dupa aderarea la UE în 2007

Criza financiară i-a ţinut pe români mai mult în casă, unde au navigat pe internet şi s-au uitat la televizor, ieşirile fiind destinate mai ales vizitelor la prieteni şi la rude, arată un sondaj comandat de UPC România, una dintre cele mai mari companii de comunicaţii prin cablu din ţara noastră.

Românii chestionaţi au declarat că în 2009 au alocat din timpul lor liber, în medie, săptămânal, 28,7 ore pentru prieteni şi familie, 22,4 ore pentru navigarea pe internet şi 16,3 ore pentru urmărirea programelor TV, relevă cercetarea efectuată de compania „The Reputation Institute" în perioada octombrie - decembrie 2009.

Potrivit studiului, românii şi-au modificat comportamentul ca urmare a crizei economice, mergând mai puţin la restaurant şi în baruri (54%) sau la cinema (44%). În plus, ei fac şi mai puţin sport (28%), se uită mai puţin la DVD-uri (27%) şi joacă mai puţin jocuri video (27%).

Această tendinţă de reducere a petrecerii timpului liber în oraş s-a regăsit în toate ţările, fiind mai vizibilă în Irlanda, unde 64% din respondenţi au spus că au petrecut mai puţin timp în baruri şi în restaurante şi 48% au mers mai rar la cinematograf.

Sătui de veşti proaste

În majoritatea ţărilor europene, oamenii s-au săturat să tot audă despre criza financiară la TV. În Belgia, Cehia, Irlanda, Olanda, Polonia şi Slovacia, peste jumătate din populaţie s-a declarat sătulă până peste cap de acest subiect.

Sondajul european de televiziune, realizat pentru al şaselea an consecutiv, oferă detalii despre obiceiurile de consum ale telespectatorilor europeni şi despre rolul pe care îl are televiziunea în viaţa lor.

Cercetarea a inclus 10.804 persoane din zece ţări (Olanda, Belgia, Irlanda, Austria, Elveţia, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia şi România).  

Despre criză, de la televizor

Sondajul de televiziune realizat de UPC indică şi la ce sursă media au apelat respondenţii pentru a afla noutăţi legate de criza financiară: ţările din Europa de Est se bazează pe internet şi pe TV.

Potrivit studiului UPC, 50% din români se informează în legătură cu criza economică de la televizor, 44% de pe internet, 4% din ziare şi 1% de la radio.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite