STUDIU Româncele cred că munca le creşte încrederea în sine (76%) şi le face modele mai bune pentru copiii lor

STUDIU Româncele cred că munca le creşte
încrederea în sine (76%) şi le face modele mai bune pentru copiii lor

Româncele cred că munca le creşte încrederea în sine

Doar jumătate dintre românce au un job full-time (54%) şi doar mai puţin de o treime (28%) au fondat un business propriu. Aceasta, deşi cele mai multe dintre femeile intervievate (76%) cred că munca le creşte încrederea în ele însele şi le face modele mai bune pentru copiii lor (74%).

Ştiri pe aceeaşi temă

În săptămâna dedicată femeii, Avon România publică datele unui studiu despre barierele resimţite de femeile din România în atingerea potenţialului lor profesional şi personal. 

Potrivit studiului, doar jumătate dintre românce au un job full-time (54%) şi doar mai puţin de o treime (28%) au fondat un business propriu. Aceasta, deşi cele mai multe dintre femeile intervievate (76%) cred că munca le creşte încrederea în ele însele şi le face modele mai bune pentru copiii lor (74%).

67% dintre respondente au declarat că resimt lipsa resurselor financiare necesare pentru a începe o afacere. Riscul (25%) şi absenţa conexiunilor necesare (24%) sunt următoarele motive enumerate de românce ca bariere în fondarea unui business propriu. Asta chiar dacă 96% dintre ele consideră că în business sunt la fel de capabile ca bărbaţii (mai mult decât media globală de 93%).

De asemenea, una din două românce e convinsă că nu e încurajată să devină antreprenoare de cultura din care face parte. Doar 31% spun că au la dispoziţie susţinerea de care au nevoie din punct de vedere profesional şi doar 29% simt că au sprijin în dezvoltarea carierei.

Cât despre rolurile tradiţionale, 56% dintre românce nu cred că cel mai important rol al femeii e să aibă copii şi grijă de familie, dar tot 56% dintre ele cred că cel mai important rol al bărbatului e să aducă bani în casă. În acelaşi timp, 6 din 10 femei cred că pentru a fi împlinite trebuie să aibă copii.

Rezultatele studiului confirmă încă o dată că mai sunt încă multe de făcut pentru a susţine femeile din România şi din lume pentru a-şi atinge potenţialul profesional şi personal, ceea ce pe termen lung poate contribui la creştere economică şi poate avea impact major în societate.

La nivel global, analizele economice arată că dezvoltarea potenţialului economic al femeilor ar însemna un plus de între 12 şi 28 de miliarde de dolari la PIB-ul global anual.

Studiul AVON a fost realizat în perioada septembrie - octombrie 2018 în 15 ţări, printre care şi România. Eşantionul a fost unul reprezentativ la nivel naţional, format din femei cu vârste peste 18 ani.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: