Reguli de etichetă pentru un interviu de angajare: cele mai întâlnite greşeli

Reguli de etichetă pentru un interviu de angajare: cele mai întâlnite greşeli

Reguli de etichetă pentru un interviu de succes

Cei mai mulţi oameni de HR ştiu din primele 5 minute dacă un candidat are şanse să primească jobul pentru care a venit. Chiar dacă nu aţi ajuns să detaliaţi competenţele şi experienţa care vă recomandă, prima impresie poate fi un factor decisiv.

Ştiri pe aceeaşi temă

Succesul unui interviu nu constă doar într-un CV bogat. Candidatul trebuie să ştie să facă o bună impresie şi să-şi prezinte competenţele cu multă încredere şi ţinând cont de câteva reguli de etichetă, scrie thebalancecareers.com

Sfaturi pentru a face o impresie bună la un interviu de angajare:

Prima impresie contează:

  • O strângere fermă de mână arată nivelul de încredere.
 
  • Păstraţi contactul vizual cu intervievatorul în timp ce vorbiţi. 
 
  • Zâmbiţi şi păstraţi o poziţie dreaptă a corpului care să exprime încredere în sine.
 
  • Începeţi o conversaţie politicoasă şi discutaţi puţin până la începerea interviului. Puteţi adresa întrebări, dar nu deveniţi prea personal.
 

Detaliile fac diferenţa:

  • Lăsaţi telefonul mobil în maşină. Dacă doriţi să luaţi notiţe, luaţi cu voi o agendă.
 
  • Asiguraţi-vă că sunteţi potrivit îmbrăcat/ă pentru interviu. Costum pentru un job corporate, casual pentru alte categorii. Imaginea contează. 
 
  • Fiţi politicos şi acordaţi atenţie modului în care vă comportaţi încă din momentul în care ajungeţi în parcare. Niciodată nu ştiţi cine vă evaluează şi oferă feedback intervievatorului. 
 

Cele mai frecvente greşeli în timpul unui interviu:

  • Candidaţii dau dovadă de lipsă de interes.

  • Îmbrăcăminte neadecvată.

  • Sunt aroganţi sau oferă prea multe informaţii personale.

  • Răspund la telefonul mobil sau trimit mesaje text în timpul interviului.

Specialiştii în HR spun că cel mai important factor este credibilitatea pe care candidatul o transmite în timpul unui interviu. Trăsături care ajută la demonstrarea credibilităţii sunt calmul, abilitatea de a transmite autenticitate şi sociabilitatea.

citeste totul despre: