Reclama „Spuneţi nu piticilor de grădină!” stârneşte controverse

Reclama „Spuneţi nu piticilor de grădină!” stârneşte controverse

O reclamă a companiei IKEA care arată lupta unui cuplu împotriva piticilor de grădină în favoarea unor produse noi de mobilier a stârnit numeroase plângeri din partea britanicilor privind „violenţa şi încurajarea unui comportament antisocial”.

Spotul, realizat sub sloganul „Spuneţi nu piticilor”, înfăţişează într-o manieră umoristică o armată de pitici furioşi ce invadează casa unui cuplu căsătorit care înlocuieşte mobila şi ornamentele vechi cu noi produse.

Clipul prezintă modalităţile „violente” prin care ţin cei doi ţin piticii la distanţă. Într-una dintre scenele care au revoltat telespectatorii britanici, un pitic de grădină apare alături de unul dintre prietenii săi, căzut şi zdrobit, cu o lacrimă curgându-i pe obraz înainte de a se răzbuna, cu ultimele puteri.

Autoritatea britanică a standardelor în publicitate a primit 50 de plângeri de la persoane îngrijorate susţinând că reclama este „nepotrivită pentru copii, jignitoare, înfricoşătoare, violentă şi încurajează un comportament antisocial”, potrivit Daily Mail.

În timp ce fanii piticilor de grădină se revoltă împotriva campaniei IKEA, vânzările acestor obiecte decorative au crescut în Marea Britanie cu 150 la sută, conform centrului de mobilier pentru grădină Dobbies.

„În cei 150 de ani de istorie a grădinilor din Marea Britanie, piticii au jucat întotdeauna un rol important şi vesel în popularea spaţiilor noastre verzi”, a comentat Twigs Way, istoric în domeniul grădinilor.

„Oamenilor le place să-şi dea seama că [piticii] sunt demodaţi şi de prost gust, dar poartă noroc şi acum sunt iubiţi în lumea întreagă. Noua reclamă Ikea a fost concepută să provoace rumoare - suntem un popor de iubitori de pitici”, a spus acesta.

„Considerăm că reclama are o abordare veselă pentru cât de simplu şi accesibil este pentru clienţi să îşi aranjeze spaţiile de afară, la fel ca cele din orice altă cameră a casei”, a spus Peter Wright, managerul de marketing al companiei.

Acesta menţionează că piticii sunt un simbol pentru tot ceea ce e demodat şi mohorât în grădinile britanicilor. „Putem să confirmăm că niciun pitic nu a fost rănit în timpul realizării acestei reclame, mulţumită post-producţiei inteligente şi a unor dubluri curajoase”, a adăugat Wright.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: