Postările de pe Facebook scad şansele de angajare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Publicitatea pe Facebook cunoaşte un trend ascendent
Publicitatea pe Facebook cunoaşte un trend ascendent

Aproape jumătate dintre studenţi sunt îngrijoraţi de faptul că postările de pe reţelele de socializare le pot afecta cariera. Patru din zece studenţi sunt preocupaţi de faptul că detaliile legate de viaţa lor personală, pe care le postează de obicei pe site-urile de socializare, le pot micşora şansele de angajare, conform unui studiu publicat de cotidianul britanic „The Daily Telegraph“.

Conform aceluiaşi studiu, studenţii nu-şi iau măsurile de precauţie adecvate în ceea ce priveşte furturile de identitate online. O treime dintre studenţii care au locuit la mai multe adrese în timpul facultăţii nu şi-au făcut aranjamentele necesare ca cea mai importantă corespondenţă să le ajungă la adresa actuală.

Două treimi dintre studenţi nu şi-au verificat niciodată condiţiile de creditare şi astfel au fost trecute cu vederea mai multe aplicaţii suspecte. Coordonatorul studiului, Christopher Graham, e de părere că, în perioadele grele, tinerii sunt mai puţin relaxaţi în ceea ce priveşte informaţiile pe care le postează online. „Mulţi dintre ei nici nu ştiu ce să facă în această privinţă", spune el.

„Nu ar trebui să o facă doar pentru că pot"

Studiul a apărut la câteva săptămâni după ce Serviciul Consultativ de Conciliere şi Arbitraj din Marea Britanie (ACAS) a publicat un ghid prin care-i îndemna pe angajatori să nu fie atât de duri şi să nu-şi penalizeze angajaţii pentru comentariile neprofesioniste pe care le fac pe site-uri. ACAS i-a atenţionat pe manageri cu privire la riscul pe care îl presupune documentarea pe internet cu privire la informaţiile personale ale potenţialilor angajaţi, precum convingerile religioase sau politice.

„Un şef nu va merge niciodată într-un bar, după un angajat, să vadă ce discută acesta cu prietenii lui despre locul de muncă. Doar pentru că pot face asta online, nu înseamnă că ar trebui să o şi facă", crede directorul instituţiei, John Taylor. El spune că angajaţii ar trebui să-şi asume faptul că orice postează pe internet poate fi făcut public şi că ar trebui să fie consecvenţi, astfel încât „conduita lor online să fie aceeaşi cu cea offline". În Marea Britanie au fost înregistrate deja cazuri în care postările de pe internet au avut consecinţe nedorite. Un bărbat, bolnav de cancer şi tată a trei copii, a fost demis în luna august de firma Argos, după ce s-a plâns pe Facebook de condiţiile de lucru. 

40% din studenţi sunt preocupaţi de faptul că detaliile despre viaţa lor personală le pot micşora şansele de angajare.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite