Peliculele romantice ne lasă indiferenţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Protagoniştii comediei romantice „Pretty Women“. FOTO Captură Youtube
Protagoniştii comediei romantice „Pretty Women“. FOTO Captură Youtube

Poveştile siropoase de dragoste şi finalurile fericite nu mai au un impact atât de puternic asupra publicului, sunt de părere specialiştii. Fără să mai creadă în Făt-Frumos pe cal alb şi Ileana Cosânzeana, românii sunt, mai degrabă, distraţi de poveştile regizate de universul cinematografic.

Psihologul Keren Rosner susţine că filmele romantice au un efect pozitiv asupra oamenilor şi chiar le recomandă pentru doza lor de umor. „Subiectele şi temele abordate sunt uşor de digerat, iar situaţiile sunt tratate cu mult amuzament. Comediile romantice ilustrează o latură optimistă a vieţii şi aduc în prim-plan idealul de familie“, a explicat Rosner pentru ziarul „Adevărul“.

La aceleaşi concluzii au ajuns şi cercetătorii americani în urma unui studiu coordonat de Veronica Hefner, profesorul din cadrul Universităţii Chapman. În urma unui sondaj, la care au participat 335 de studenţi, experţii au descoperit că filmele romantice nu influenţează atitudinile sau convingerile oamenilor referitoare la dragoste şi simbolistica acesteia. De fapt, tinerii intervievaţi nu au făcut legătura între credinţele populare, precum „dragoste la prima vedere“ sau „iubirea învinge întotdeauna“, şi comediile romantice pe care le-au urmărit.

„Aceste rezultate discreditează ipoteza potrivit căreia comediile romantice ne pot aduce aşteptări irealiste“, a explicat Hefner pentru publicaţia „Science Daily“.

Deşi majoritatea oamenilor se amuză copios la unele scene sau, din contră, lăcrimează la unison cu protagoniştii, există şi persoane care „gustă“ aceste pelicule altfel. „Pentru o parte din public, scenele prezentate pot avea un efect negativ, în sensul că îi poate transporta într-un univers ireal. Cei mai expuşi unei transe emoţionele sunt oamenii sensibili“, a explicat Keren Rosner.

Întrebată care ar fi soluţia pentru a neutraliza efectele negative ale comediilor romantice asupra persoanelor care au un temperament emotiv, psihologul a vorbit despre autoadaptare. „Atunci când oamenii vor realiza că peliculele de acest tip redau câteva secvenţe şi neglijează multe alte detalii din viaţă, ei vor înţelege că mesajul transmis nu este real şi se vor adapta“, a adăugat Rosner.

Experţii americani au descoperit că publicul poate culege informaţii sau idei din cadrul peliculelor romantice şi le pot aplica în propria relaţie. Cu alte cuvinte, cinematografia serveşte lecţii de viaţă. „Persoanele care trec printr-o situaţie de criză pot soluţiona o problemă având ca sursă de inspiraţie contextele imaginate în film“, a punctat Rosner, explicând că persoanele sensibile sunt cele care se confruntă cel mai des cu acest scenariu.

Atunci când vine vorba de diferenţele dintre sexe, Rosner afirmă că femeile sunt mult mai receptive decât bărbaţii la mesajul transmis de un film de dragoste. „Ele trăiesc mult mai profund. Orice situaţie le afectează mai tare decât pe reprezentanţii sexului opus“, a adăugat psihologul.

Pe de altă parte, cercetătorii americanii au constat că atât femeile, cât şi bărbaţii care sunt expuşi scenariilor siropoase răspund similar, fără să aibă atitudini diferite. De fapt, experţii au aflat că actorii masculini au mai multe replici cu tentă amoroasă  decât colegele de breaslă.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite